Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Jeg har snart termin og føler at alle jeg kjenner og stoler på reiser bort på ferie og blir borte en stund. Men tenk om jeg plutselig må føde nå, har sykehus skrekk og gruer meg sikkelig til fødselen. Har bare litt over 2 uker til termin.. Hvordan kommer jeg meg til sykehuset når jeg er alene..?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Ambulansene har da ikke tid til å hente alle gravide som skal føde. La nå ambulansene ta seg av de som faktisk trenger det.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 De færreste gravide som skal føde er helt alene uten noen til å kjøre seg. Ambulanse i dette tilfellet er ikke på trynet. Men føles nok ensomt uansett..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Men har du ingen i familien din som stiller opp? eller en god venn\venninne? Hadde du vært min venninne så hadde jeg aldri latt deg føde alene.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Ambulansene har heller ikke tid til å ta seg av de som bare er litt ensomme...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 Familie er reist til utlandet på ferie som er bestilt for lenge siden.. Graviditeten er ikke planlagt og familien ville ikke avlyse ferien for valg som jeg selv har tatt.. Og fant plutselig ut at beste venninene mine også stikker på hytte tur i nord norge en uke fra helga så da sitter jeg her helt alene og er redd for hva som kan skje.. Barnefaren jobber foresten også på andre siden av landet så han rekker vel heller ikke komme om han er intr i å være der... Ambulanse eller taxi, har jeg ikke tenkt på. Men er jo en mulighet..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #10 Skrevet 7. juli 2010 Det over er Hi for dem som ikke skjønte det
Gjest Skrevet 7. juli 2010 #11 Skrevet 7. juli 2010 Jeg måtte ta taxi fordi mannen ikke hadde rukket å komme hjem først, så taxi er så avgjort et alternativ. Her i Oslo har fødende prioritet i taxikøen også sånn at man ikke skal måtte bekymre seg for at det skal være vanskelig å få en drosje
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #12 Skrevet 7. juli 2010 Tusen takk, det var betryggende å høre. Da skal jeg i værtfall komme meg til sykehuset. Skal legge av litt penger og ha i baggen til taxi regningen også, så jeg er sikker på at jeg kommer meg helt fram uten å måtte tenkte på om det er dekning på visa kortet. HI
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #13 Skrevet 7. juli 2010 tror nok ikke du kommer til å bekymre deg for det uansett ) Og kanskje du er heldig å føder før venner og familie drar eller etter at de har kommet tilbake. Har forresten lest ett sted at man kan ha med seg profesjonel fødehjelp. Prat med din jordmor og vær åpen med henne, kanskje hun har noen idèer )
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #14 Skrevet 7. juli 2010 Taxi er nok greiest ja. Høres ut som om du er veldig ensom HI... Kanskje du kan ringe Amathea eller jordmor du går til kontroll hos. Bare for å få en prat og lufte bekymringene. Kanskje også be om en samtale der du skal føde. Når du først kommer dit får du jo god hjelp, og kroppen din kan dette her. Det skal nok gå bra :-) Klem fra en som og var alene i ventetida (hadde med svigerinne på fødsel)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #15 Skrevet 7. juli 2010 Hei HI Du må bare legge en plan med de som er hjemme da, slik at du har noen som du stoler på med deg Jeg regner med at du har informert jm/fødeavd om at du har sykehusskrekk også? Da kan de ta hensyn til det og hjelpe deg når du blir engstelig. Men hvis de ikke vet noe, er det vanskelig for dem å hjelpe deg gjennom det. Du kan jo evt også skrive et fødselsbrev hvor du skriver om frykten din og hva du ønsker. Lykke til med fødselen
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #16 Skrevet 7. juli 2010 Ikke mer idiot enn den som tror dette er en situasjon en ambulanse ville hatt tid til å ta seg av...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #17 Skrevet 7. juli 2010 Du skal ikke betale for taxi i forbindelse med fødsel, de får rekvisisjon på føde
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #18 Skrevet 7. juli 2010 ..mener det er en egenandel man må betale jeg.. Men det er jo ikke snakk om mye penger i forhold til hva taxi koster
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #19 Skrevet 7. juli 2010 Sant det. Nå vet jeg ikke hvor i landet HI bor, jeg sogner tiil sykehuset levanger, betalte ingenting da jeg måtte ta taxi da vannet hadde gått med sønnen mn, mens jeg betalte en egenanndel på 90 kr en annen gang jeg var der for noe annet. Uansett, ta det opp med jordmor, HI, og så håper jeg det løser seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå