Sjokolademonster Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Hallo alle damer!! tusen takk for godt selskap i ventetiden, men nå er den heldigvis over for min del! Hadde murringer og kynnere i mange dager rundt termin, og begynte å bli lei når termindatoen hadde passert. Hadde termin søndag 4.juli, og mandagskvelden satt jeg med 10 min mellom takene, men det var ikke så veldig vondt, og følte også at det dabbet litt av. Gikk å la meg kl 2400, og sov godt frem til kl 03.00. Da våknet jeg av en rie som rev skikkelig! Kjente igjen følelsen fra forrige fødsel, dette var rien som startet fødselen! Gikk på do, og joda, samme som sist, blødde litt, og ble dermed enda mer sikker på at nå var det igang. Så ringte jeg barnevakta fra do, hun skulle komme så fort hun kunne. Vekte samboeren og bad han lufte hunden slik at det var gjort :-) Så ringte jeg føden og sa at vi kom om ca 45 min. Hun virket litt nølende siden jeg bare gav beskjed liksom.. men jeg forklarte at storebror ble født tre timer etter denne rien som river :-) Det var ikke travelt på føden så det var bare å organisere seg og komme inn sa JM. Så våknet desverre den kommende storebror på 4 år og gråt hysterisk fordi han ville ikke at vi skulle dra... "Jeg vil kose med mammaen min". Jeg prøvde å få han til å sove, men ville ikke at han skulle se meg i smerte, så passet på å hente vann osv når det kom rier... hehe Så kom barnevakten og vi tok farvel med storebror og begynte på bilturen til sykehuset. Vi er litt usikker på når vi annkom, men en gang etter kl 0400. Samboeren begynte bilturen i fartsgrense, men avsluttet rimelig mye over..... jeg satt med øynene lukket, pustet og pustet og holdt med i det håndtaket i taket... Han satte meg av i mottakelsen og dro for å parkere. Jeg gikk inn og bed om å skrives inn senere.. Jeg spurte etter veien til føden. Damen lurte på om jeg ikke ville vente på samboeren min, noe jeg takket smilende nei til... hehe.. begynte å gå den lange korridoren og tok heisen opp! Fikk rier ganske tett nå og måtte lene meg mot veggen å puste i heisen.. Da jeg kom opp møtte jeg en kjempekoslig jordmor, presenterte meg og vi gikk for å sjekke meg. Fikk en rie på undersøkelsesbenken som var tidenes mest ubehagelige.. følte meg så "sårbar" av å ligge på rygg under rien, og fikk ikke holdt meg fast noe sted... Hun konstanterte 9 cm åpning og spurte om jeg hadde trykketrang, noe jeg ikke hadde fått enda. Jeg insisterte på å få klyster selv om hun mente at jeg da ville bli sittende på do under pressriene.. Hun satte klyster i full fart og jeg løp til doen og fortet meg å tømme meg.... Hadde rier der også, og det var jo ikke særlig behagelig, men var lettet fordi jeg fikk viljen min. Så hører jeg samboeren i gangen, spør om det går bra.. hehe... snart ferdig å drite svarer jeg, og så tørket jeg meg og prøvde å hive på meg den skjorta og nettingtrusen med bind i som JM hadde lagt frem. Så kom JM inn og hentet meg. Jeg ville litt til på do, men hun sa at det hadde vi ikke tid til nå. Jeg hadde ikke fått trykketrang enda, men fulgte lydig etter.. ville jo ikke føde inne på do heller :-) Så fikk jeg fødeseng og la meg på siden. Hadde vel kanskje en rie der før jeg fikk trykketrang og presset ut lille søte Luna på 3 pressrier. Det hele gikk utrolig fort, og selv om det ble intenst på slutten var jeg helt avslappet mellom pressriene og fikk kommunisert med JM og barnepleier. (snakket mest om hvor flaut det var at det kom litt avføring mens jeg presset..) Barnepleieren holdt beinet mitt høyt og JM hjalp til med å få ut babyen min slik at jeg unngikk å revne. Fikk litt rift og sydde pittelitt etterpå, men merker det nesten ikke nå 1 dag etter. Forrige fødsel husker jeg at det sved når jeg tisset osv, men ikke denne gangen. Syns det hele var helt fantastisk og er overveldet over min raske drømmefødsel!!!! Jeg var veldig pigg etterpå og gråt av lettelse og lykke over at det hele gikk så fort og greit. Luna ble født kl 04.32. Nå koser jeg meg med Luna på barselhotellet og siden hun har ett enormt suttebehov har jeg alt gitt henne smokk.. hjemreise i morgen. Hun lukter deilig og er kjempemyk og søt!! 4175 g, 53 cm og 36 cm rundt hodet :-) Lykke til dere andre, håper at flere får like god opplevelse som meg!!
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Hei Sjokolademonster! For en heftig fødselshistorie! Men, nydelig til slutt da:-) Kos deg med lille Luna! Klem
Gjest Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Gratulerer så mye med prinsessa, Sjokolademonster :-) Blir helt rørt her jeg sitter!!
vimsa .-) på overtid Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 for en vidunderlig fødehistorie... herlig herlig... kjenner jeg gleder meg ennå mer enn før nå. du høres jo ut til å være født for å føde... du høres så rolig og trygg ut... Tenker lille Luna er vidunderlig!!! gratulerer så mye sjokolademonster... :-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 For en spennende historie!! gratulerer så masse med vidunderet. Gleder meg selv til å bli ferdig snart. Kos dere masse. Stoor klem.
Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 Flott historie, og gratulerer så masse! Måtte le godt her å! "Hørte sambo i gangen- spurte om det gikk bra.. Er snart ferdig med å drite!" Hehehehe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå