Gå til innhold

jeg er i uke 13,og må ta abort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har efaring å dele?

Jeg er redd og lei meg,men har ingen andre valg. Hva kommer til å skje? Gjør det vondt? Tar det "lang tid"?

Jeg var helt i ørska på sykehuset så fikk ikke med meg noe av det som ble sagt :(

Er takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du?

Ingen erfaring, takk og pris, men kan du ikke ringe opp til sykehuset igjen å høre?

Skrevet

Jeg fikk utskraping etter en MA ifjor. Det var over på 20 minutt, og jeg var helt "borte" den tiden. Det var ikke vondt, og jeg var ferdig å blø dagen etter.

Det vonde er i hjertet...

Tenk deg nøye om !! Vet ikke din situasjon, men det høres iallefall ikke ut som om dette er noe du har lyst til...

Lykke til !!

Skrevet

I uke 13 tar de sikkert en utskraping. Det er litt "samlebånd"-følelse, alle som skal ha utskraping (både provosert abort og etter ma) den dagen møter på samme tidspunkt, Blir lagt i senger skilt med gardiner, De kommer med veneflon og evt piller til en og en og så hentes en og en seng til operasjonsrommet. Der legger du selv bena dine i bøyler før narkosen settes, og du våkner opp i et oppvåkningsrom hvor du er skilt fra andre oppvåkningspasienter med gardiner. Du må være der en time eller to, og får noe smått og spise. Sånn var det hvertfall både på ahus og ullevål når jeg måtte gjennom dette. Det eneste vonde er det psykiske... De fleste blør bare en dag eller to etterpå. Ønsker deg lykke til og håper det går bra med deg..

Skrevet

Så merkelig,nå begynte jeg å blø helt plutselig....

Har ingen smerter,oppdaga det tilfeldig når jeg var på do isted.....HI

Skrevet

Hva er gått galt da, HI? Hva er grunnen til at du må ta abort?

Kanskje det kommer ut av seg selv nå da, hvis du har begynt å blø? Det er nok tøft for deg dette, håper at du har noen som støtter deg gjennom denne tiden. Føler med deg...

Skrevet

Måtte selv ta en utskrapning i uke 14 pga en MA i uke 12 for noen år siden, fikk noen piller før inngrepet pluss smartestillende, så fikk jeg narkose og våknet når det hele var over. Var ingen smerter utover ltt murring i etterkant og formen var grei, blødningene ga seg i løpet av en ukes tid og var ikke verre enn en menstruasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...