Gå til innhold

Når skifte til større bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved oppnådd kilobegrensning, eller når den virker for liten? Jeg er dagmamma for flere småbarn, og føler at bleiene er for små. Jeg har tatt det opp med foreldrene, men de mener at bleiene bør brukes opp til antall kilo er oppnådd. Jeg mener at når tapen såvidt går på (midt på det ytterste blå feltet på pampers) og bleiene alltid lager merker på barnet så er de da for små? De sitter jo så stramt, og må skiftes fryktelig ofte, magen henger over bleien som sitter som limt rundt magen. Ingen fleksibilitet stakkar! Er jo selvfølgelig deres valg, men hva er rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kilo anvisnigen kan hvertfall ikke jeg følge! Mini bruker pampers nr 5 som er 11-25 kg eller noe slikt, selv om mini bare er rundt 8 kg.

Maxi kan ikke bruke pampers nr 5 fordi de er for små. Selv om maxi veier 12kg...har mer med kroppsform å gjøre.

Skrevet

Vi har kunnet følge kg -anvisningen, men har et slankt barn - det høres ut som om det ikke er tilfelle her.

Er det merker etter bleia, er den for liten

Skrevet

På Libero sine sider sto det i hvert fall før en forklaring på når man skulle bytte til større str., og det var i forhold til fargemerkinga foran på bleia.

Skrevet

Vi har slanke barn, men de er lange i ryggen, så vi har måttet skifte bleiestørrelse lenge før enn det som står. Minste skiftet til Libero nr.5 (fra 10kg) en eller gang mellom jul/påske,dvs 8-11mnd, men ved 12md veide han bare 8,9kg. Ved 13mnd tok vi i bruk nr.6(fra 12?kg) på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...