Gå til innhold

Kjenner dere liv?


smaajento2

Anbefalte innlegg

Når kjente dere liv første gang? å hvor mye å hvor ofte?

 

jeg har akkurat begynt på min 16 uke, å har kjente veldig lite liv til nå... kansje 3 ganger... første gang for en uke siden... åsså de 2 siste dagene.. men det er så lite at jeg nesten lurer på om det er liv jeg har kjent.. føles ut som om jeg hadde "leamus" inni magen.. varte kansje 10 sec de gangene jeg har kjent noe... ?!

synst å huske at jeg kjente mye mer liv sist gang jeg var gravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å bli sikker på hva jeg kjente i uke 17. Nå er jeg i uke 19 og jeg kjenner litt romstering i magen hver dag. Men ikke sån at det kjennes utenpå. Det gleder jeg meg veldig til. Min første og er veldig spent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli en stund siden første gangen jeg kjente liv. Det var så tidlig som i uke 14 eller noe, men jeg er ganske sikker på at det var liv jeg kjente! :) Jeg beskrev det da som en slags kravling i magen eller lette kullsyrebobler.. men leamus kan vel også være en passende beskrivelse. :)

 

Nå er jeg i min 18. uke (begynner snart på min 19.) og jeg har vel strengt tatt bare kjent liv en gang siden da. Jeg håper virkelig jeg vil begynne å merke mer etterhvert, og jeg gleder meg veldig til å kjenne ordentlige spark og at det også vil synes og kjennes utenfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 19 + 0 på vei og kjenner liv tror jeg...hehe...førstegangs, så ikke så lett å vite :-)

 

Vanskelig å forklare hvordan men føles som om: du står på en deilig, hvit sandstrand med turkis vann til lårene, og så er det en liten tropisk fisk som svømmer forbi leggen og er så vidt borti med halen sin og spreller videre :-) Hehe... Fisken har litt sånn der slørhale-aktig hale :-)

 

Første gang jeg kjente det var vel for noen uker siden, men kjenner det oftere nå...samt at nå er det litt sånn der dunking/leamus-aktige greier også...hihi...rart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr to - og selv om det er fire år siden sist, kjente jeg forskjellen med en gang denne gang!

Kjente først liv i uke 15 - sporadisk - men hver dag siden uke 17!

I uke 17 kunne vi se ham utenpå også - fingertuppstørrelses bunk som plutselig kom nedenfor navlen. :) Skal det være sagt at jeg er i utgangspunktet ganske slank, og pga kvalme har jeg ikke akkurat lagt på meg noe denne gangen... Det har litt å si både for følelsen, men mest av alt på nå bevegelsene synes utenpå.

 

Jeg har forsåvidt også noen sinnsyke kynnere - som også synes, særlig om morgenen - når jeg trekker inn "magen" - så står vel.. eh-- livmoren.. opp som en ballong fra trusekanten til navlen. Er ganske makabert å se på.. hehe

 

Snublet over svangerskapsboken fra sist nå nylig - skrev ikke mye med nummer en - men fant ett dagbokinnlegg fra uke 20 - datert i februar 2006 :D

Da hadde jeg tydeligvis min første kynner, og det skremte livet av meg. Tok på både fysisk og psykisk, for jeg gråt masse og sovnet etterpå.. (jeg har ledd godt av meg selv, det er noe helt annet denne gangen) - og da kjente jeg tydelige spark for første gang når jeg våknet etterpå. :D

Moro å lese!

 

Have fun, girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koseligt :D

 

Igår kjente jeg også tydelig liv.... kunne se det utpå magen til og med... jeg er 16 uker og 4 dager idag :) å venter en liten jente <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 17+4 i dag og på mandag kunne jeg kjenne de aller første bevegelser inni magen!

Rettere sagt mye leamus og litt sånn dunking som noen beskriver. Har kjent litt hver dag. Dette er spennende! Gleder meg til ungen sparker skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart 16 uker på vei og har kjent TROR JEG i slutten av forrige uke. Siden det har jeg ikke kjent etter så mye, for jeg vil ikke hetse meg opp liksom... Håper jeg har kjent noe mer før UL om en drøy uke, om ikke kommer jeg til å være nervøs! Dette er min andre. Sist tror jeg at jeg kjente det i uke 18 og mer "ordentlig" fra uke 20.

Alt er sikkert normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...