Gå til innhold

Kan noen se hit? Urolig under amming/flaskemating...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3mnd er så urolig når jeg ammer henne. Hun glipper puppen hele tiden for så å ta tak igjen. Og dette selv om melka renner... Hun ligger i maks 5min. Så lurer egentlig på hvor mye hun får i seg? Har prøvd å gi flaske etterpå også, men da vil hun ikke ha...

Hvis jeg gir henne flaske ett måltid er hun urolig da også, ligger å vrir på seg. Jeg får så vondt av henne, hun ser helt stressa ut:( Hun sliter en del med luft i magen, men kan det bare være det? Det blir jo ikke mindre luft slik hun holder på, sveller luft hele tiden. Har prøvd fennikkel te og minifom også, men føler ikke det hjelper noe særlig.

Det går også bare 2-2,5 mellom måltidene.. føler måltidene er ett styr uansett ammin og flaske...huff håper det kommer seg..

Har noen noen gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygger du skikkelig opp i fanget når hun ammer, så hun ligger godt og ikke klarer å glippe?

Legg henne godt og stabilt på siden og du må bygge høyere enn du tror!

Det sies at det aller meste av spisingen kan være gjort på 5 min, men det er litt i korteste laget mellom måltidene, så det kan være at hun ikke får i seg nok.

Enkelte små har et nakke/rygg-problem. Det kan du sjekke ut ved å ta henne med til kiropraktor eller naprapat som sjekker og ev behandler.

Passe på å rape henne skikkelig mellom "hver servering". Ev sjekk ut om det er luft også før hun spiser.

En ting til: Prøv å slappe av, gullet merker om du er anspent - og det blir du jo av at du er usikker! Tenk at dette går bra og dette ordner seg!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Jeg skal prøve å bygge opp med puter.. har ikke gjort det hittil. Synes det er vanskelig å drøye måltidene.. hun sover så lite om gangen og blir fort urolig. Men det kan være noe i det du sier, for om natta ligger hun som oftest roligere, og da har det jo gått noen timer...

Hun har hatt låsninger i rygg og nakke, men har nettopp vært hos kiropraktor så det er blitt bra.

Får håpe dette går seg til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...