Gå til innhold

Ta storesøster til lege ved mistanke om vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går man til lege når man har mistanke om vannkopper?

Eller holder man bare barna hjemme?

Det går vannkopper i bhg, på storesøster sin avdeling. Hun har klødd igår og idag og sovet dårlig. De i bhg mente jeg burde ta henne med til legen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke stort legen kan gjøre md det? Har du kjøpt hvitvask for kløen? Er kløen ekstrem så kan det jo være legen kan skrive ut en salve men ellers trodde jeg at man bare behandlet kløen med hvitvas og feber med paracet.

Skrevet

Jeg har ikke tatt mine gutter til lege da de hadde vannkopper. Hvis du er usikker på om det er vannkopper eller ikke kan du jo ringe fastlegen å spørre om han vil se barnet.

Ikke ta et barn med vannkopper til legevakten om ikke barnet er dårlig. På legevakten sitter mangen syke folk som ikke bør bli smittet av vannkopper. Hvis du fortsatt velger å gå til legevakten så ring og spør om det er greit først!

Skrevet

Det tenkte jeg også det med smitte hos legen. Men det er nok noen som har blitt utsatt siden vi var hos legen igår for andre ting. Men ingen barn på venterommet da =)

Jeg skal kjøpe salve, men ingen butikker/apotek som hadde åpent når vi kjørte hjem etter å ha levert lillebror i bhg.

Er vel ikke så usikker med tanke på at det har gått i bhg på avd hennes og utslettet er helt likt og klør.

Takk for svar =)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg jobber på legekontor, og det er veldig mange som tar barna sine med til legen når de mistenker vannkopper.

Det legene sier er at så lenge ungene er i form, så er det bare å smøre på med hvitvask for å dempe kløen, og passe på at almentilstanden er på topp :)

Skrevet

Det er ikke noe legen kan gjøre bortsett fra å skrive ut antihistamin hvis kløen skulle bli for ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...