Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #1 Skrevet 7. juli 2010 Mannen min er opptatt av status. Jeg er opptatt av å ikke ha for mye lån og er veldig lite opptatt av status. Vi har vært gift i mange år og har delt økonomi. Akkurat nå et jeg hjemme med de to minste. Og nå finner jeg ut at han har kjøpt en ny bil bak min rygg. Uten å ta meg med på avgjørelsen. Enda jeg har sagt at familiebilen vil jeg være med på å bestemme. Dette har han gjort fordi han vet jeg ville være negativ til en slik bil. Koster en million!! Han hisset seg og sa han gav helvete i hva jeg mente da jeg ikke er normal på det området og ikke unnet han fine ting. At han jobbet hardt (7 timers dag) og kjørte mye (30 min til jobb+ litt hit og dit i samme by). Jeg er så såra og skuffa. Jeg føler meg overkjørt og uverdiggjort. Desverre foregår finansieringen gjennom enkeltmannsforetaket hans selv om det skal være vår privatbil så han trenger ingen signatur fra meg. Han mener jeg ikke skal legge meg opp i dette og dette et hans valg. Punktum. Men det klarer jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Jeg hadde ikke akseptert bilkjøp uten at jeg fikk være med på det. Uansett pris. Her er vi heldigvis enige om at store kjøp tar vi sammen, så begge får noe de liker.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Bil og menn er visstnok noe helt spesielt. Har dere råd til det så hvorfor ikke? Jeg har gitt opp bildiskusjonene her. Han får kjøpe seg den bilen han mener er best og styre det. Hadde ikke gjort noe stor sak ut av det. Men det er min mening da. Har dere ikke råd til det er situasjonen en annen.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Jeg hadde også eksplodert! Bil til familien er et felles valg.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Kjenner en som gjorde akkurat som mannen din. Kona gikk fra ham. Kan ikke ha et forhold til en som respekterer din mening så lite.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Jeg hadde ikke godtatt det, på samme måte som min mann ikke hadde godtatt det hvis jeg hadde gjort noe lignende. Så store investeringer skal begge to være med på å bestemme.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #8 Skrevet 7. juli 2010 Jeg tror nå du kan slå deg til ro med at det ikke blir noe bilkjøp uten ditt samtykke. Han får ikke lån alene, dvs han har ikke LOV å ta opp lån uten ditt samtykke når dere er gift;)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #10 Skrevet 7. juli 2010 Mannen til HI har allerede kjøpt bilen da, gjennom enkeltmannsforetaket han har...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #11 Skrevet 7. juli 2010 Jeg hadde nok blitt aldeles rasende. Men snu på flisa: Si til ham"Jøss så heldig JEG er! Nå har jeg 1 MILLION kroner av våre felles penger, som jeg kan bruke til DET jeg vil!"
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #12 Skrevet 7. juli 2010 Hvis dere har felleseie og han har enkeltmannsforetak, så er det vel deres felles verdier som går fløyte dersom fimaet går til grunne?? i et enkeltmannsforetak er han jo personlig ansvarlig.... Jeg ville absolutt ikke funnet meg i noe sånt, men her er slike ting heltdigvis ikke-eksisterende.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #13 Skrevet 7. juli 2010 Det er når jeg leser sånne innlegg som dette at jeg blir sjeleglad for at mannen min ikke er som mannfolka til DIB-folket flest... Herregud for en dott.
tre ønsker fler Skrevet 7. juli 2010 #14 Skrevet 7. juli 2010 Som de andre sier her, det er helt uakseptabelt!! Du blir rett og slett overkjørt, ignorert. Jeg hadde nok vurdert å forlate han.....
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #15 Skrevet 7. juli 2010 Så den innsatsen du legger ned i hus og hjem er ikke verdt noe den da? Jeg hadde aldri tolerert noe sånt!!! Jeg krever at vi er likestilte, selv om han tjener mer enn meg så jobber jeg like mye og bidrar minst like mye i hjemmet. Jeg hadde vurdert om jeg ville ha ett sånn forhold....
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #16 Skrevet 7. juli 2010 Helt uakseptabelt, jeg hadde også blitt rasende. Det er en stor investering og en avgjørelse dere skal være sammen om som par. Hva hvis du skulle gått ut og kjøpt deg noe like dyrt, du jobber og sliter like mye du som han, selv om du går hjemme. Det finnes mange gode biler som ikke er så dyre, han skulle ha tenkt på å sikre økonomien deres for barnas skyld ved å betale ned på huslån isteden.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #17 Skrevet 7. juli 2010 Tror jeg hadde klikka i vinkel! Også en bil til en million da? Hva skal man med en så dyr bil? Skjønner at det er stas med snasen bil men makan til pris man må betale da! Er jo ikke snakk om at du ikke unner han noe fint, men det får da være måte på. Får jo 3 fine familiebiler for samme prisen. Hadde mannen min funnet på noe sånt uten mitt samtykke og bak min rygg, hadde han pent måtte heve kjøpet.. Vet at han hadde blitt like rasende hvis jeg hadde gjort noe lignende bak hans rygg.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #18 Skrevet 7. juli 2010 Takk for svar! Hva skal jeg gjøre da, uten om å gå fra han? Han er veldig bestemt og gjør ikke noen endringer. Det vet jeg. Føler meg så trakket på. HI
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2010 #19 Skrevet 7. juli 2010 Det hadde jeg aldri i verden godtatt. Måtte ha levert bilen tilbake, eller så hadde jeg gått fra han. Makan til oppførsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå