Gå til innhold

I går opplevde jeg alle foreldres mareritt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk telefon fra barnehagen mens jeg var på vei hjem fra byen. Var ca 10 min hjemmefra. De sa at de ikke fant datteren min i barnehagen. De visste ikke hvor hun var. Ble selvsagt redd, men hun har gått hjem alene fra barnehagen før uten problemer, så jeg hadde en mistanke... Når jeg kom hjem var hun der sammen med en ansatt i barnehagen og i samme øyeblikk kom også en annen ansatt fra barnehagen som hadde gått samme vei som datteren min pleier å gå.

Det gikk greit, men som en ansatt sa "du gjorde oss livredd". Datteren min sa på kvelden at hun mente hun fikk beskjed av en ansatt om at hun kunne gå hjem, noe som også styrer i ettertid nevnte kunne være en grunn pga misforståelse hos datteren min. Fikk en reaksjon i ettertid, tenkte tenk om hun ikke hadde kommet hjem, men gått en annen vei og kanskje noe hadde hendt henne, Politiet måtte tilkalles for å lete osv... Off.... Håper det er siste gang jeg opplever dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*grøss og gru*

Så bra at det hadde gått bra! Man kan fort begynne med katastrofetanker i sånn stunder tenker jeg. Og stakkars lille som ikke mente å skremme noen. Håper også du slipper å oppleve det igjen!

Skrevet

Ikke noe moro det der nei.

Hadde en lignende episode med min eldste noen mnd. før han skulle slutte i bhg.. Jeg var hjemme fordi jeg var syk (alenemor på det tidspunktet) og ringte bhg. og ba dem sende gutten hjemover så skulle jeg møte han. Jeg hadde blitt enig med han om dette på morgenen så han viste at jeg var hjemme. Vi hadde også gjort dette noen ganger tidligere også og det hadde gått bra. Denne gangen møtte jeg aldri gutten på veien og tenkte at dem bare hadde surra bort tia i bhg. og at han holdt på å kle på seg. I bhg. fikk jeg beskjed om at nei, han hadde gått han. Etter mye frem og tilbake kom hun jeg snakket med på tlf. på at han hadde sagt at han skulle møte meg på butikken (som ligger helt i andre retningen). Jeg løp ut av bhg. for butikken lå i et litt mer trafikkert område. Litt bortenfor traff jeg gutten, han hadde møtt en stup full mann som var ekkel og da ville han heller tilbake til bhg. for å vente på meg der.

Neste dag presterte den ansatte jeg snakket på tlf. å synes denne episoden var rasende festlig. Det sprakk for meg og jeg ga beskjed om at skjedde dette en gang til så politianmeldte jeg henne. Hun fikk beskjed av meg at gutten skulle gå hjemover, alikevel tillot hun at han gikk andre veien UTEN å ringe meg og dobbelt sjekke. Dette skjedde aldri mer. Nå skal det også sies at det var mange påkanten episoder i denne bhg., ikke bare med min sønn, men også med andres barn.

Skrevet

Uff,fy søren. Noe så ekkelt! Godt du ikke har barn i den barnehagen. Slike barnehager som den du forteller om skulle ikke eksistert (eller slike ansatte vel rettere sagt!).

Den barnehagen datteren min går i fram til og med denne uka (er skolejente til høsten) er vi svært fornøyd med. Den yngste datteren vår på snart 1 år skal begynne der i august, og jeg har absolutt ingen betenkligheter med det til tross for det som skjedde i går. Personale er superdyktige og alle foreldre er kjempefornøyde (viser brukerundersøkelser flere år på rad og noe jeg selv også mener). :)

Skrevet

Huff, vet hvordan du føler det:/

Minsta her var også borte en gang da jeg skulle hente i barnehagen. Vi letet i 1 time (5 voksne), og hun hadde vært borte en liten stund før jeg kom også (uten at det kunne tidfestes nøyaktig).

Hun kom rolig tilbake selv fra nabobarnehagen, og det hele berodde på en mistforståelse (+ at en voksen alt hadde sett etter henne der to ganger uten å finne henne)

Jeg beholdt roen totalt der og da, men fikk en slags reaksjon da jeg kom hjem. Da begynte jeg å gråte, og var litt satt ut:(

Jeg er også superduperfornøyd med barnehagen, og vet at dette bare var en ren misforståelse, så klandrer ikke dem i det hele tatt.

Skrevet

grusomt ! jeg skjønner rett og slett ikke at det skal være mulig . da jeg begynner og lure på hvor mye de ansatte faktisk følger med barna. barnet til mitt søskenbarn gikk hjem 3 ganger på rad over en traffikert vei i 2 års alder . tragisk. hadde gitt dem en skikkelig lekse !

Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere tørr å la barna gå hjem alene fra barnehagen uansett jeg Kanskje greit hvis dere bor max 100 meter fra barnehagen Det er jo så utrolig mye som kan skje på vei hjem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...