Gå til innhold

slanking og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 4 mnd, og har en god del kilo jeg vil gå ned.

har levd veldig usunt siste årene, og spist altfor mye godteri:( klarer bare ikke slutte.

men nå er det slutt, jeg orker ikke være så stor og tung lenger. vil gå ned ca 25 kg.

er det okey å starte nå, selv om jeg ammer? tenker å legge om livsstilen, spise sunt og variert - samt begynne å gå turer og trene litt styrke osv.

har hørt noe om giftstoffer i melken hvis man slanker seg under amming? er dette sant, eller kan jeg sakte, men sikkert gå ned i vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man anbefaler ikke voldsomt kraftig vektnedgang under amming, fordi - som du nevner - giftstoffer lagret i fettvevet frigis og går over i melken.

Å leve sunt og gå ned i vekt sakte men sikkert er det ingenting i veien for.

Skrevet

la oss si at jeg går ned 1 kg i uka eller noe da, er det voldsom vektnedgang eller er det en sunn måte å gjøre det på?

Skrevet

Legg om livsstilen din så varer de 25 kg ant. resten av livet.

Øk muskelmassen din og dermed din daglige forbrenning med litt styrketrening. Mosjoner daglig og spis sunt.

Ikke tenk for mye på kiloene, de detter av etterhvert.

Skrevet

det er jo det som er planen ja. som jeg skrev så vil jeg legge om livsstilen, spise sunt og variert - samt starte å trene! men det vil jo automatisk føre til vektnedgang. så mitt spørsmål er om det er "farlig" når jeg fortsatt ammer, eller om det er en såpass naturlig og grei vektnedgang at jeg ikke trenger å bekymre meg for giftstoffer i melka?

Skrevet

Ingen fare så lenge du gjør det på den måten, kjør på..! ;)

Skrevet

Hvis man slutter å spise godteri og velger sunnere alternativer i matveien så går det helt greit selv om man ammer. Det er jo ikke slanking med livsstilendring.

Ingen farlige stoffer som går i melka da.

Jeg gikk jo automatisk ned 15 kilo etter fødselen uten å gjøre noe annet enn å føde og amme. Og det er jo ikke farlig.

Det man ikke skal gjøre er å ta piller, pulverkurer, spise for lite....

Det er viktig at man får i seg fett,karbohydrater og proteiner. Og vitaminer og mineraler. Altså at man har ett balansert kosthold.

Lykke til :)

Jeg prøver det samme.

Mvh

fettskalvekk.blogg.no

Skrevet

Meld deg på et profesjonelt kurs, de kan si noe om hvor fort du kan tillate deg å gå fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...