Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Faren til mitt barn betaler ikke bidraget. Nav har bedt arbeidsgiver om å trekke automatisk fra lønnen hans, men det er da ikke blitt gjort. Nav kommer til å spørre arbeidsgiver hvorfor det ikke er blitt trukket, og må vente på svar. Nav har spurt meg om jeg kan prøve å finne ut hvor han jobber. Noe som ikke var så lett som jeg trodde. Han skiftet jobb i fjor, og vi har ikke hatt så veldig god kontakt de siste to årene fordi han fikk seg kjæreste, så jeg aner ingenting om han lenger. Og han nekter å fortelle meg hvor han jobber. Idiot! Er det ikke rart at Nav ikke kan finne ut hvor en person jobber egentlig? :-/
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Enten er dette komplett tull, eller så har du misforstått noe grådig. NAV ber ikke arbeidsgiveren om å trekken en person i lønn. Trekk blir i tilfelle PÅLAGT og det gjøres av statens innkrevingssentral. Det er ikke noe en arbeidsgiver kan velge å følge eller ikke. NAV spør ikke hvorfor ting ikke blir strekt, det er det i tilfelle statens innkrevingssentreal som gjør. NAv kan kun finne ut hvor han jobber dersom han er innmeldt i AA-registeret. Det er det arbeidsgiver som gjør. Men statens innkrevingssentral kan kreve innsyn i likning og på den måten finne ut hvor han jobber.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Og for at NAV skal kunne fastette bidraget, må han ha levert lønnsslipper, så slik sett må de kunne se hvor han jobber
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 De har jo Aa-registeret da, hvis han er meldt inn der, men det er jo ikke oppdatert i sanntid da. Poenget er vel at hvis en person ikke vil bli funnet er det ikke noe problem å skifte arbeidsgiver så ofte at det aldri blir noe reelt trekk. Ellers har jo arbeidsgiver trekkansvar da, så hvis man finner arbeidsgiver og han ikke trekker kan han bli holdt ansvarlig for beløpet.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Feil over her, NAVI har særnamskompetanse, og kan pålegge trekk i lønn.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 1: Ring hans fammile eller venner og spør. 2. Ring hans fammilie eller venner og si du ikke får tak i ham og be om telefonnummeret til jobben. 3: Søk på nett på hans navn. 4: Søk på nett på hans telefonnummer. Er du heldig er den registrert på firma. 5: Søk på bilnummeret hans. Er du heldig er det firmabil. 6: Spioner og følg etter ham når han drar på jobb.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Navi sa at arbeidsgiver skal trekke han i lønn, det har ikke blitt gjort ( det kan skje hvis han feks har skiftet jobb o.l. Det har han da ikke i dette tilfellet ). Når arbeidsgiveren ikke har trukket, så skal faren til mitt barn betale selv ( ?????????? skjønte ikke helt den, for trekket er jo der fordi han IKKE betaler ). Hun på tlf søkte et eller annet sted å sjekket hva som kom opp på han, og hun sa at bare den arbeidsgiveren som ikke hadde trukket han kom opp. Han har mest sannsynlig firmabil ja, så jeg får ta nummeret på den neste gang jeg ser den. hi.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Kan være at trekkpålegget kom for sent ift fristen som er 25. i mnd før. Men arbeidsgiver kan bli holdt ansvarlig for manglende trekk. Skjønner heller ikke det der. Kan det være at du har misforstått svaret ang ikke trekk? Håper det ordner seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå