Nesly Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Gutten min på 3,5 år sluttet tidligere i sommer med bleie, han ble fort tørr både dag og natt og har hatt få uhell med tissing. Det virker derimot som han har skikkelig angst for å gjøre nr. 2, og jeg har en stor mistanke at han går og holder seg lenge av redsel for å gjøre det. Det kan gå opptil en uke mellom hver gang han er på do...... Noen som har vært borti samme tilfelle? Hva kan jeg gjøre for at han skal bli mindre redd for å bæsje?
♡ A & E ♡ Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Eldstemann slet med hard mage fra han sluttet med mm til han ble 3 år. Det resulterte i at han ikke turde bæsje og holdt seg i det uendelige. Vi snakket mye om det å bæsje, leste blant annet "muldvarpen som lurte på hvem som hadde bæsjet den i hodet" og roset veldig de gangene han gikk på do. Det kan være lurt å legge noe papir nedi toalettet så ikke vannet plasker opp, noen er redd for det. Ellers kan jo klistremerkebelønning være noe. Ellers er det lurt å passe på at han får i seg rikelig med drikke og frukt (druer,blåbær...) slik at om han tør bæsje så går det greit. Lykke til.
ellen-propellen Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Lese på do:-D Det vet jeg har hjulpet mange barn. Særlig om de plukker ut sitt eget blad,og det kun er lov å lese det på do.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå