Gå til innhold

Endelig i mål! Jeg er blitt tobarnsmor:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fødte jeg en frisk jente på 55cm og 4305g. Haha, gynekologen som sa at babyen kom på 3600g da jeg var på vekstestimering i uke 36 bommet gitt. Hun kom toppen til å bli 4000g, aldri mer enn det!!, pressiserte han. Det stemte ikke helt gitt. Jeg er spent på hva fastlegen min sier til det!

Førstemann var 4500g så jeg ville ha estimert denne gangen i tilfelle jeg kunne forvente stor baby igjen og da ikke måtte gå langt over terminen.

Fødselen varte i ca 13 timer(altså fem timer mer enn forrige fødsel) og var en vond opplevelse med en god slutt. Det var vanskelig å finne noen god stilling i badekaret for jeg slet med bekkenløsning og rier som forplantet seg i rygg, mage og lår. Jeg hadde tenkt å holde ut slik at jeg kunne få føde i vann, men riene ble bare verre og verre og det endret seg ikke med antall cm i åpning. Jeg fikk epidural og fikk slappet litt mer av, men riene var fortsatt veldig vonde. Det var så vondt at jeg tryglet og bad dem om å øke styrken, men det ville de ikke. Jeg gråt mine store krokodilletårer og var fortvilet. Det var frustrerende å ikke bli trodd når jeg sa at det var ulidelig vondt selv med epidural og at det aldri var så vondt under forrige fødsel etter bedøvelsen var satt. Samboeren min støttet meg og gav også beskjed om at de måtte ta oss alvorlig. Jeg ble bare utslitt og nedbrutt av hele situasjonen. De gav etter og jeg kom meg såpass at jeg klarte å reise meg for å jobbe med å få babyen lenger ned i bekkenet. Da ble det fart på sakene og åpningen kom til 10 cm :)

Jeg ante ikke hvor jeg skulle finne kreftene til å presse mot slutten, men til slutt kom denne urkvinnen frem i meg også og jeg fant kreftene til å komme i gang med utpressingen. Det var faktisk ikke vondt =) Pressingen tok vekk smertene fra riene og det var herlig.

Ingen revning! Nok en gang:) Overlykkelig fikk jeg henne på brystet og kunne puste lettet ut og nyte synet av en frisk og herlig jente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye!!! nyt det alt du kan!!! er det ikke godt å endelig få holde babyen inntil seg, og se den... :-) gleder meg til min tredje om få uker :-)

Skrevet

Gratulerer så masse med stor og flott jente. Klem

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Oi hørtes vondt ut, men utrolig hva vi kvinner tåler :)

Gratulerer så mye med jenta!

Skrevet

Gratulerer såååå mye !!!!

Skrevet

Åh, gratulerer så mye. Misunnelig for at du er ferdig, bare en liten måned igjen, eller kanskje jeg er heldig å få før, hvem vet? :)

Skrevet

Gratulere så mye med jenta. :))) Kos dere masse :))

Skrevet

Takk! :D Lykke til videre i svangerskapene og med de kommende fødslene. Og ikke minst, kose dere med det nye familiemedlemmet:)

Skrevet

Gratulerer så masse med jente :)

Ikke moro med så mye smerte men det er som regel glemt når de ligger på brystet etterpå.

Kos dere masse.

Skrevet

Gratulerer med vel overstått fødsel, og lykke til i tida fremover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...