Gå til innhold

Hvordan gjorde dere det med barna i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter og nevø skal være med under vielsen og middagen/talene. Men, når festen starter ønsker jeg at de skal reise hjem. Jeg har spurt hennes far og min venninne (som er kjærester) om de kan ta de med seg rundt 20.00 tiden, noe som var greit for ham. Likevel blir det jo en amputert fest for de også. Jeg kan spørre besteforeldrene til en venn av henne. Foreldrene hans skal i vårt bryllup og jeg regner med at hans besteforeldre skal passe ham. Arvingen har møtt dem flere ganger, hils på, da de er naboer. Er det frekt? Hvordan gjorde dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er foreldrenes ansvar til å finne en barnevakt til barn som ikke skal delta på hele bryllupsfesten.

Når min svoger giftet seg, kom min søster og tok med seg sønnen vår når det var tid for det.

Når ei venninne giftet seg, så var datteren til brudeparet med en stund også hadde de avtalt med venninne av søsteren som var barnevakt på kvelden.

Skrevet

Jeg er til dels enig, samtidig som det er utrolig vanskelig å finne noen man stoler på som kan ta vare på babyen din...

Min søster gifter seg om 4 uker, og de skal ha hele sulamitten i Oslo. Vi bor utenfor Bergen. Alle vi kjenner i Oslo skal i bryllupet, og vi har ikke noe nettverk der borte som ikke skal være med på festen. Hvordan skal vi da finne noen som kan passe de tre ungene våre??

Når vi giftet oss, hadde vi laget avtale med to nabojenter på 18 år. De tok seg av de tre ungene fra vielsen var over kl 15 til de sovnet kl 20. Mye kjekkere for de små med leker og traktorer og løping, enn å sitte til bords i fire timer. Siden vi hadde festen like ved der vi bodde, var de hjemme hos oss. Etter at festen var ferdig, og ungene sov søtt, ble nabojentene kjørt hjem til seg selv. De fikk 1000 kroner for jobben, samt mat og drikke:)

Ville gjort det samme, om jeg giftet meg i dag.

Skrevet

Vi holdt det på et lite hotell. Så vi spanderte på svigermor rom mot at hun "passet" han. Så vi la ned han da han var sliten og brukte babycall.

Skrevet

Vi har ingen som kan passe henne, bortsett fra besteforeldrene til bestekompisen hennes. Barnefar har sagt at de kan passe både henne og nevøen min. det hadde vært det enkleste for oss, men da får de ikke vært med på moroa utover kvelden. Føler meg egoistisk som spurte de, for jeg vet at de/han følte seg nok litt forpliktet til å si ja.

Skrevet

Føler ikke jeg kan be faren og stemoren min passe henne heller. De er jo de eneste foreldrene vi har. Da begge hennes er døde også. Og jeg ønsker å ha de der under hele bryllupet.

Skrevet

Har du ikke noen naboer du kan spørre? eller nabobarn? noen fra jobb? Få besteforeldre til å stelle og legge dem, så kan noen andre sitte der slik at de kommer seg tilbake?

Skrevet

Hadde funnet noen jeg stoler på og spurt dem. De fleste ville synes det var koselig å hjelpe til ved en sånn anledning.

Skrevet

Det er det som er problemet. Alle vi stoler på skal i bryllupet. De andre bor 3 timer unna. Men, nå kom jeg på at hennes farmor og farfar kunne ha passet henne. Men, de bor jo også 3 timer unna. Hmmm. Kanskje vi kunne spandert hotell på dem. Synes det er så frekt og vanskelig å spørre om sånt. Jeg lar ikke arvingen være hos noen hun ikke kjenner godt til.

Skrevet

Ingen tenåringer eller litt fjernere venninner det går an å spørre? Skal dere være i oslo f.eks. så er det jo også noe som heter barnevaktsentralen. Har flere venner som bruker dem og er fornøyde.

Skrevet

Går barna i barnehage?? I vårt bryllup spurte vi en ung assistent om hun ville passe fra klokken 17 og utover natten.. gutten min er dog bare 2 år og det ville fungert dårlig å ha han med seg på middagen så vi sendte han heller hjem med svigermor som møtte barnevakten hjemme hos oss.. Det hadde gått helt flott - hun fikk relativt godt betalt for jobben og vi hadde tryggheten med å vite at han var sammen med noen han kjente og som vi stolte på.... Se om det er noen barna kjenner i barnehagen som kunne være aktuelle passere???

Skrevet

Takk for svar:-) nå har vi funnet en løsning som arvingen også synes var god, så da årnær det sæ i marsjen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...