Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Syns dette er litt merkelig.. synonymt med "frihelg"? Stå opp annenhver dag med barna osv.. Har alle det slik? (Dere som deler omsorgen med BF). Hos oss tar det som det kommer, hverdagene altså... Og viss den ene gir utrykk for å ha behov for å sove litt ekstra en dag, så gjør en det, uten at det skal gå ut over noen sin "fridag". I helgene syns jeg det er viktig at familien er samlet, spiser froskost sammen og går ut på aktiviteter og at den ene ikke skal ligge å dra seg utover dagen. Hverdagene er så travle og korte, at helgen er satt av til familiekos. Hvordan gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 vi tar det litt som det kommer vi også,men "å ligge utpå" i helgene menes da kl.8 eller senest 9 og det synes jeg er greit. da er det mye igjen av dagen og hele familien er sammen resten av tida,samt at den som hadde en våkennatt pga lillebror kan få et par ekstra timer på morgenkvisten for å kose seg litt ekstra.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Vi har hver vår morgen å sove lenger. Også vekkes den som sover utpå i ti-tiden. Da legger mannen min seg litt etter at jeg har stått opp. Når han får sove lenger har jeg sjeldent anledning til det samme, for vi pleier å finne på ting i helgene. Basseng, turer, gårdsbesøk o.l. Men men.. En ordning vi trives godt med:-)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 HI Enig i det. Ved behov sove litt utpå til 8-9 Kunne aldri tenkt meg å ha "sovehelg"/"frihelg".. Helgemamma liksom... I mine øyne blir det sett på som en jobb/ assosieres med noe du egentlig ikke har lyst til når helgen din er å stå opp med barna.. Tror heller på å kommunisere med partner og lytte til hverandres behov. Men har heller sjeldent barn som står opp før kl 07.00. Kansje anderledes for de som har tidlige morgenfugler..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 HI ble rotetet det innlegget.. Men dere mente hva jeg forsto?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Skjønner veldig godt at folk gjør det sånn. Vanskelig å ha "hyggelig familiefrokost" når man er kvalm og uvelav søvnmangel. Vi gjør ikke det hos oss, da vi begge våkner uansett (ørepropper og annet rom på tross).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå