Gå til innhold

Lano-Mikael..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ligner på Kurt Nilsen;) Kunne vært sønnen

 

Syns det er dårlig gjort å skrive stygge ting om Mikael, men syns også det er idiotisk at han skal vinne kun fordi han er funksjonshemmet!!

Han hadde aldri hatt SÅ mange stemmer hvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

leave it! det er nå bare sånn da,så la nå stakkars mikael få vinne om han har flest stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at han ikke har fått mange sympatistemmer, er virkelig ikke ærlige med seg selv. Jeg tror ikke han har lyst til å vinne på bakgrunn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som tvinges til å stemme, folk stemmer på den de har lyst til - måte på hvor misunnelig man skal være på en handikappet unge da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er bare misunnelige for at ikke så mange gidder å stemme på deres helt ordinære unger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her..

 

Jeg er ikke misunnelig:-)

Har meldt på begge mine barn, ikke for å vinne, men for å delta, er moro:) De har rundt 40 og 60 stemmer, og jeg er fornøyd med det:-)

 

Men når du ser Oliver vedsiden av med 30.000 mindre stemmer enn Mikael....Det sier seg selv... Jeg heier på Listia, snuppa med trutmunnen. Noe så søtt<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan ikke fatte at folk skal henge seg opp i hvorfor folk stemmer som de gjør, folk er da voksne og avgjør dette helt selv, bakgrunnen for valget må da være helt opp til hver enkel.

 

Hadde jo vært forferdelig om ungen som vant ikke er den vanlige krøllete ungen, som man finner i dusinvis i konkurransen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Dette med Lano-(skjønnhets)konkurransen er det DUMMESTE jeg noen gang har vært med på (ikke at jeg er med selv), og kan ikke fatte og begripe at oppegående mødre er i stand til å melde _babyen_ sin på slike konkurranser. Forkastelig!

 

Enda dummere er det at folk påstår at det stemmer på Mikael fordi han har sjarm! Dere kjenner han ikke, og kan ikke vite noe om hans sjarm. Sjarm har med væremåte å gjøre. Lano-ungene er kun avbildet, og det er KUN barnets utseende som avgjør hvem som vinner.

 

Så ikke kom her og fortell med at du stemmer på Mikael fordi han har sjarm eller er søtest! Du stemmer på Mikael fordi du skal være så forbanna politisk korrekt og gjøre det som forventes som det riktige av deg. Du skal for all del IKKE gjøre forskjell på barn og alle barn er selvfølgelig akkurat like pene/søte.

 

Mikael har fått alle stemmene fordi dere synes synd på ham, mammaen hans og familien hans, og fordi dere føler dere modne og gode ved å stemme på ham.

 

For all del; jeg tviler ikke på at Mikael har sjarm og at han er en nydelig gutt som virkelig fortjener å vinne en reise med familien sin - det er jeg så og si overbevist om. Men han er IKKE den mest billedskjønne ungen av de innsendte bidragene. Den må du lenger ut på landet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvem sier at Lano er ute etter den peneste ungen???

 

og hvorfor er det slik at man slenger ut at man gjør ting BARE fordi det er politisk korrekt, akkurat som om det har noe med saken å gjøre..

 

når jeg sier mørkhudet istedet for neger, så handler det om respekt for mørkhudete - og ingenting med politikk å gjøre

 

når jeg prøver å ha mest mulig økologiske varer i husholdningen, så har det å gjøre med et ønske om å slippe div sprøytemiddel osv i maten .- har ingenting med politikk å gjøre

 

og når jeg stemmer på Mikael, så er det fordi han er anderledes enn alle de andre som tross alt er så like hverandre at man tidvis tror det er samme ungen, og de går det et dusin på...og ingenting med politikk å gjøre

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med politisk korrekthet er bare jo bare tull i og med at avstemmingen er anonym. Hva er forresten politisk korrekt? I dag er det like politisk korrekt å være politisk ukorrekt. "Jeg tør å være ærlig og se det dere andre ikke ser, og jeg kan derfor fortelle dere hvorfor dere gjør som dere gjør". Det er jo bare selvopphøyet røreprat!

 

Jeg tror Mikael har fått drøssevis av sympatistemmer, og han har sannelig fått et par av meg, men sympati er bedre enn antipati eller likegyldighet. Jeg syntes det hadde vært dritkult om han vant, det hadde utfordret Lanos, mine, og mange andres syn på utviklingshemmede.

 

Jeg ønsket ikke et utviklingshemmet barn selv og tok derfor duotesten for å sjekke om fosteret hadde kromosomfeil. Det betyr ikke at jeg ikke syntes de har sin plass her i verden, bare at jeg ikke var villig til å ta den jobben det er å fostre opp et multihandikappet barn.

 

Så at Mikael har fått drøssevis med sympatistemmer er det ingen tvil om, men jeg ser på det som et kvalitetstegn hos det norske folk og som en annerkjennelse til moren til Mikael som velger å vise ham fram i stedet for å gjemme ham bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Lilleborg river vel seg i håret og lurer på hva de skal gjøre, men de er jo pent nødt til å bruke han. ja ja. Og jo, Lano er en skjønnhets konkurranse, har du ikke sett bøkene? Ikke en enste unge der inne som ikke er langt over gjennomsnittlig billedskjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg HI. Nå syntes jeg ikke noe om skjønnhetskonkurranser for barn i det hele tatt, men blir jo alt for påtatt og trumfe han gjennom som en vinner når han absolutt ikke er det "skjønneste" barnet. Jeg ser ikke helt hensikten med det og syntes litt synd i de på lano som må ha bilder av han på varene sine, tror ikke de setter så stor pris på det. Jeg skjønner jo Mikael nok er en veldig god gutt og at det er mange som er glade i han, men det gjør han ikke til et godt alternativ til å drive med reklame. Syntes nå mest synd i den utrolig fine gutten som kom på andreplass jeg, han var jo bar helt skjønn og hadde nok hjulpet til på salget til Lano (som er meningen med denne konkurransen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne stemt på han, men for meg syns jeg lanoungen bør være maks 1 år.

 

Jeg vil aldri melde på noen av mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke stemt på Mikael, for jeg synes ikke det er et bilde som har med lano å gjøre! Å stemmer heller ikke pga at han er funksjonshemmet, som sikkert mange har gjort. Ser ikke på det som e sjønnhetskonkurranse, stemmer på det bilde som er litt morro å passer som en lano unge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lano tar egne bilder av lanoungen og lano synes det er konge om Mikael vinner. Er jo samma for dem, så lenge de selger mer såpe..

 

Så lenge Mikael eller de andre påmeldte får stemmer, spiller det lite rolle om det er sympatistemmer eller ikke. Om Mikael skulle vinne unner jeg Mikael, mammaen og søstern hans en fantastisk tur, som de helt sikkert har godt av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vet ikke om det er nevnt i noen av innleggene om Mikael, men grunnen til at han har fått så mange stemmer er fordi et nettsted som heter 4chan.com har gått sammen om å stemme på han. Det samme gjorde de med Justin Bieber så han må holde sin første konsert på turneen i Nord Korea..

 

Jeg stiller meg utenfor alle diskusjoner og meninger om Lano, Mikael og hele konkurransen, men ville bare informere dere om saken.

 

God søndag. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med HI. Hvem vil egentlig ha sympatistemmer? Men familien fortjener sikkert premien for det arbeidet det må være å ha et funksjonshemmet barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får så utrolig nok av folk som alltid skal skylde på politisk korrrekthet!

 

JA, jeg har stemt på Mikael fordi jeg synes det er kult hvis et funksjonshemmet barn vinner. Hvorfor? Fordi det en glimrende måte å vise at disse "annerledesbarna" også er skjønne og vakre på sin egen måte! Er det politisk korrekthet?? Ja, helt sikkert! Men hva er galt med det???

 

Skal man slutte å være imot at folk diskriminerer, fordømmer osv også da, bare fordi det er politisk korrekt??

 

Nei ærlig talt! Hva med å unne Mikael og hans mamma en seier i denne (ganske så uskyldige konkurransen). De har hatt, og kommer alltid til å ha mye å slite med, og hvem vet, plutselig en dag er det noen av oss andre som har fått et funksjonshemmet barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke han kunne reise på ferie pga at han er så avhengig av alskens hjelpemidler ... Blir vel en fin ferie for mora og søstra mens han koser seg på avlastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel litt feil egentlig alikevel, lano skal jo bruke en unge som sitter og bader og bruker skum, han funskjonshemmede gutten greier ikke bade selv engang, så da oppfyller han på en måte ikke de kravene de stilte da,eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du anonym 19:12 oppfyller etter mitt syn ikke kravet for å svare på tråden....

Herregud, gutten min på 10 måneder greier heller ikke å bade selv. Derfor kunne han ikke blitt en lanounge?

Forøvrig ville jeg ikke meldt han på noe sånt uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ja la oss ekskludere alle som ikke kan bade selv. Aldersgrensen på lanoungen bør heretter heves til 5 år!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...