Gå til innhold

Gutt nr 2...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter gutt nr 2 og ble fryktelig skuffet. Har veldig skyldfølelse for at jeg har sånne tanker. Jeg vet at det er vanlig, men jeg hadde ikke trodd at jeg skulle ha det på den måten. Har aldri skjønt de som ønsker seg jente så fryktelig, koser meg jo utrolig mye med min gutt, og har aldri ønsket at han var noen annen enn den han er.

Kan noen som har 2 gutter komme med noen fine ord om hvor koselig det er med to små brødre etc? Vi kommer ikke til å prøve på nr 3, så this is it:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det å ha to gutter er helt fantastisk!! Det er trygt og kjent,du har vært gjennom det en gang før og vet hvordan det er å ha en gutt.

Gutter er lettere å ha med å gjøre, de gir seg lettere, er enklere å forholde seg til og er verdens beste storebrødre!

jeg har sett mange storesøstre og brødre,og har faktisk sett at det er storebrødrene som tar seg av småsøsken oftere enn søstra og det er ganske overraskende,jeg trodde det var den andre veien.

har en 3 åring og en baby, og storebror er bare helt utrolig god mot lillebror.koser han, gir han en klem,vil holde han, inkluderer han men ikke for intenst heller.

GLED deg over gutten i magen, to gutter er perfekt!:)

Skrevet

Åååå sååå heldig! Små gutter er såååååååå skjønne! Skulle så gjerne hatt en bror til knotten vår, men vet ikke om det går:(

Naboen har to gutter og de er bare til å spise opp. Tenk så mye glede de kan ha av hverandre, om de er litt tette. Skulle ønske det var meg som hadde gutt nr to i magen.

Lykke til med gutten din, heldiggrisen:)

Skrevet

To av samme kjønn er fantastisk!! De har såå mye glede av hverandre. Jeg har to tette, og mine er verdens beste lekekamerater. Bare gled deg du! Den lille skuffelsen du kjenner nå vil forsvinne fort. :)

Skrevet

19.36 Svært så mye du visste om jenter?

Virker som det er greit å "ikke like jenter" her.

Hilsen ei som er mor til begge kjønn.

Skrevet

Jeg har 2 gutter.

Ønska meg faktiskt det samme kjønn på barn nr 2 (samme hva nr 1 ble liksom)

Vi skal bare ha to, derfor ville jeg ha 2 av samme.

Merker at skuffelsen er stor blandt familie og venner egentlig. For dem er den perfekte familien mor og far, datter og sønn. Men jeg tenker litt at hvis JEG skulle valgt et søsken ville jeg valgt ei jente pga at søstre (evt. brødre) kommer nærmere hverandre. Forstår hverandre osv. Foreldre vil nok kanskje ha ett av hvert kjønn, kanskje av egoisme, kanskje av andres forventninger.

Heldigvis tenker jeg litt slik at jeg har fått 2 friske BARN.

Noen venner av meg fikk nettopp en sønn med hjerneskade.

Nei takke meg til at jeg fikk gå gravid og føde friske barn jeg skal kose meg med. Og dem med hverandre :)

Skuffelsen vil gå over :) Bare vent du!

Skrevet

Vi har 3 gutter og det er helt vidunderlig:) De er gode venner, de viser tydelig at de er glade i hverandre og har stor glede av hverandre.

Det er praktisk mtp å arve klær og utstyr. Tja, hvorfor skal det ikke være like kjekt med gutter som med jenter?

Eneste som jeg er skuffet over er klesutvalget for gutter og jenter. Gutter er avspist med et lite hjørne i de fleste butikker, mens til jenter bugner det...

Skrevet

her kommer det to gutter tett i alder.) trur det blir veldig gøy for dem:) har en jente som blir storesøster til to gutter...

har opplevd en del når det kommer til babyer og alvorlig sykdomm og død,så her er det akkurat det samme hva som måtte komme, bare babyen er frisk..det setter ting i perspektiv:)

men en eg forstår at du ønsker deg en jente:) kanskje du får en jente neste gang?

Skrevet

Jeg har to barn, og om det er gutter eller jenter spiller liten rolle for når du holder babyen din i armene etter en lang fødsel så er det det siste du tenker på ;)

Skrevet

Vi har 4 gutter, og jeg ser et fantastisk samhold mellom brødre.. De er tette i alder (5 år mellom eldste og yngste), og de har STOR glede av hverandre!

Skrevet

Jeg har også gutt nr 2 i magen :) For meg kan det ikke være mer perfekt. Storebror er 2,5 år når den lille kommer, og jeg er overbevist om at de vil få masse glede av hverandre :) Jeg elsker å være guttemamma, men nå har jeg jo verdens nydeligste gutt fra før også da ;)

Nei, dette er ikke mye å være lei seg over!

Skrevet

Fint for deg, men kanskje ikke vits i å strø salt i såret akkurat her...?

( Tenk med huet og ikke rævva før du skriver, da!)

Skrevet

Har det som den forrige her - jeg egner meg nok best som guttemamma. Alt femininitetspresset på småjenter går meg totalt på nervene og gir meg åndenød. De har så trange rammer å utfolde seg i (alt er liksom rosa, nusselig og søtt og dullete, ingen ekte jenter kler seg i f eks grønt) - og jeg får panikk ved tanken på meg selv som rollemodell inn i en kvinnelig identitet. Så jeg er takknemlig for å kunne være mor for - og en real, varm, ekte person - i livet til guttene mine.

Skrevet

Hei!

Eg ventar baby nr 2, og har ein gut frå før. Her kjem det sansynlegvis heller ikkje ein nr 3, pga alderen min. Eg har sett for meg både korleis det det ville bli om det er ei jente, og korleis det vil vere å ha to (tette) gutar. Var veldig spent på ultralyden då ho såg etter kjønnet, og håpa at eg ikkje skulle bli skuffa om det viste seg å vere ein gut.

No meinte jordmora at det er ei jente eg har i magen, men jammen så har eg følt meg litt skuffa ove dert og. Eg har kosa meg og kjøpt eit par rosa plagg, men får litt sug i magen når eg går forbi fine babyguteklede. Eg trur eg hadde følt det slik same kva kjønn som var i magen. Dette er siste sjansen vår, og draumen om ei jente går i oppfylling, medan draumen om to gode brødre går ikkje i oppfylling. Eg er vakse opp med to brødre og var litt misunneleg på dei, fordi dei hadde det så kjekt i lag, og hadde fleire felles kameratar.

Gutane dine kjem sikkert til å ha det fint i lag, og de kjem til å kose dykk i lag med dei.

Skrevet

Jeg har ei datter fra et tidlogere forhold, men sammen med mannen min venter jeg nå barn nr 2.. På tidlig ultralyd kunne gyn bekrefte at vi venter gutt nr 2.. og jeg synes det er helt fantastisk..

Sønnen vi har fra før er så nydelig og skjønn, og tenk at vi er så heldige å få oppleve det en gang til. Ikekminst så er det større sannsynlighet at to gutter får noen flere felles interesser enn gutt og jente..

Ikke noe smelter mammahjertet mitt mer enn når gutten min løper mot meg, hopper opp i armene mine og sier -Mamma, jeg elsker deg. Og gir meg verdens beste klem!

Skrevet

Tenk hvor fantastisk godt forhold søsken av samme kjønn ofte får. Det er ofte noe helt spesielt. :o)

Skrevet

Tusern takk for gode ord alle sammen! Nå gleder jeg meg bare. Tusen takk for at ingen var spydige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...