Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en spontanabort for snart 4 uker siden. Gynekologen anbefalte å få en menstruasjon før vi prøver å bli gravide igjen. Tradisjonen tro vil nok denne blødningen la vente på seg.

Har jeg dårligere odds hvis jeg skulle bli gravid uten en blødningsrunde først? Noen her som har blitt gravide etter SA uten først å ha fått mensen? Og har det gått bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hovedsak fordi det er lettere å beregne når svangerskapet starter, ifht overtid, ultralydundersøkelser osv. Sånn rent medisinsk spiller det ikke så stor rolle.

Har ikke vært borti det selv, men ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Jeg ble gravid rettt etter SA. Legen sa ingenting spesielt om å vente, så vi satte bare i gang igjen når jeg merket at eggløsningen kom. Er nå gravid i uke 17.

Min SA var tidlig da, i uke 5. Det er kanskje annerledes dersom man er lengre på vei, at man bør vente lengre da.

Skrevet

Jeg ble også gravid uten å ha fått mens etter en SA. 3 uker etter SA'en var jeg gravid og nå har jeg en stor, flott gutt på 4 1/2 mnd! :) Lykke, lykke til!

Skrevet

Det er en viktig grunn til at man skal vente, og det er at både kroppen og sinnet skal komme seg. Kroppen min "fullførte" svangerskapet før den igjen satte igang med eggløsning osv. Det var greit å ha den tiden til å fordøye det som hadde skjedd.

Skrevet

Jeg ble gravid etter SA uten å ha fått igjen mensen.. Gikk kjempefint! Piraten er 10 mnd og helt fantastisk nydelig og fin og verdens flotteste pirat!

Skrevet

En anbefaler det helst fordi det er en stor påkjenning for kroppen, og da får den tid til å hente seg inn igjen, Jeg har også hørt at mange mener at en er mer fruktbar etter en SA.

Skrevet

Legene sa ingenting til meg etter verken SA`n eller MA`n.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Så godt å høre at det etter SA er mange skjønne små der ute..

Hvis kroppen er klar så er den klar kanskje. Skjer det en befruktning og egget fester seg og utvikler seg normalt så er det vel et tegn på at kroppen er klar.

Skrevet

Ekspertene er visst litt uenige om dette.

Noen mener at man er mer fruktbar etter en SA, og at det ikke er noen fare forbundet med et nytt svangerskap kort etter.

Andre igjen hevder det er økt risiko for en ny SA rett etter. Men de har visst ikke funnet noe entydig konklusjon på dette.

Min lege sa at det bare var å kjøre på om man selv følte seg klar for det, men at man må ta hensyn til kroppen og selvsagt vente me sex- hvertfall sex uten kondom- til etter en evt blødning er avsluttet. Ved utskrapning er det jo litt annerledes, da ønsker de man skal vente litt lenger. Men dette har jo bare med infeksjonsfare å gjøre.

Ellers kan jo syklusen bli endel forstyrret etter en SA, jeg har hatt svært lange sykluser etter SA'en min i mai, og denne syklusen fikk jeg EL på dag 21-22. Er på dag 32 nå, og venter enda på mensen- egentlig håper jeg jo at den ikke kommer!:)

Skrevet

Ojjj- så spennende! Lykke til!!!

Skrevet

Jeg ble gravid i juli 09 etter å ha prøvd i ett år. Dessverre endte det i spontanabort da jeg var seks uker på vei. Jeg var VELDIG klar for å få barn, så vi bare kjørte på rett etterpå. Hadde hørt at noen mente man var mer fruktbar rett etter en spontanabort. Og jammen ble jeg gravid på nytt. Nå har jeg en nydelig liten gutt på åtte uker.

Skrevet

Så fantastisk!!! Kroppen er helt unik..

Skrevet

Jeg ble gravid rett etter en SA og dtteren er nå snart 6 år ;)

Jeg ville jo bli gravid med en gang etterpå men også jeg fikk råd om å vente.... men klarte ikke og måneden etter satt spiren ;)

Lykke til med prøvingen;)

og du takk for flotte linker til barnerom;)

Skrevet

Vi har også litt dårlig tid pga alder, jeg er snart 37. Nei- vi durer på- det som skjer det skjer!

Og- barnerom er jammen gøy altså!! I min jakt på idèer til gutten vår sitt rom kom jeg over mye fint. Håper du kan snappe opp noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...