Gå til innhold

Samboeren min gikk opp i lønn i dag :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

DEILIG:) Gikk opp foreløbig 80 000, kan ikke komme på ett bedre tidspungt i og med vi venter nr 2 om 3 mnd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott! :) Alltis bra med et lønnshopp!

Samboeren min gikk opp 120000 i året på denne tiden i fjor, og det kommer godt med! :)

Skrevet

alltid flott å høre om sterke, likestillte kvinner som lever på mannen!

Skrevet

Alltid kjekt å se en surmaget og misunnelig kritiker, som tar for gitt at mannen tjener mest!

Skrevet

hehe ja kanskje litt misunnelig, men det er veldig fjernt for meg å få penger av mannen min. tjener mine 600 selv.

Skrevet

Hvis man kjenner andre på seg selv, lurer jeg på hvordan du kommer frem til at disse kvinnene automatisk lever på mennene sine?

Skrevet

For og si det sånn er det jeg som bet mesteparten her hjemme, så at jeg lever på samboeren min er bare tull, klarer meg fint selv. Men blir ikke sur når sambo går opp i lønn for og si det sånn.. Og åssen folk kan se negativt på det.

hi

Skrevet

Ja, heller det enn å kave seg ihjæl. Kos deg med listene dine du rødstrømpe!

Skrevet

Når man har felles økonomi, så får jo hele familien nyte godt av at en av partene som bidrar med inntekter til husholdningen får en lønnsforhøyelse. Mannen min hadde vært like glad om det var jeg som hadde fått mer lønn. Hos oss er det ikke jeg tjener, men VI tjener!..

Skrevet

Ok så det blir altså sett negativt på at mannen feks tjener 1.000.000 og fruen i huset jobber deltid og kun tjener 200.000?

Lever jeg på mannen min jeg da? Følte at jeg hadde tatt et valg å ta vare på familien i noen år til barna er store og jeg skal tilbake i jobb.

Skrevet

Jeg ser ikke negativt på det, man gjør jo en jobb hjemme da, hvis man har valgt å jobbe redusert for å ha mer tid til barna.. Det er vel sånn de som jobber med likestilling ikke vil ha det, men de tenker jo ikke på ungene som har godt av å ha en foreldre som har tid til å være foreldre, for i Norge skal det være likestilling for enhver pris! Og når den ene tjener en mill, så vil jeg tro at den parten har en jobb som også tar en del tid fra familielivet..?

Vær fornøyd med valget ditt, du, og vær glad du har muligheten til å være hjemme. Helt sikkert mange som er misunnelig på deg fordi du hadde det valget! :)

Skrevet

Jeg har i 10 år jobbet fullt. Etter jeg fikk barn har jeg jobbet 75 %.

Nå skal jeg jobbe 60%. Og jeg har null problem med mindre inntekt enn mannen. Må være slitsomt å hele tiden tenke likestilling. Hos oss gjelder det hva VI tener og ikke hva vi tener hver for oss. Grattis til dere som fikk lønnstillegg!

Skrevet

Så flott da!:)

20.01- jealous, much?

Her gikk jeg forøvrig opp i lønn nå nettopp, og mannen min var glad for det, uten at det nødvendigvis betyr at han 'lever på meg' eller at vi ikke er likestilte. Vi har nemlig felles økonomi, så den enes lønn påvirker hverdagen til den andre, og ingen er vel misfornøyd med lønnsøkning, enten det er den ene eller den andre?

Skulle likt å se deg være misfornøyd dersom DIN mann gikk opp 80 000 i lønn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...