Gå til innhold

Da var det min tur.. Ny vaskemaskin :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ikke den jeg har er så gammel jeg da. 6,5 år. Forholdsvis dyr var den også 6 eller 7 000 og det tror jeg var på salg. Men men.

Det store spørsmålet nå er hvilken maskin skal jeg velge? Jeg har vært veldig fornøyd med min maskin frem til nå. Ikke hatt noen problemer med den. Det er en Bauknecht. Men jeg synes det er kort levetid på en så dyr maskin.

Det som er viktig for meg er

1) Stor trommel

2) Hurtigprogram

3) Normalprogram som ikke tar så lang tid. Den jeg har nå kjører normalprogram 60 % på 1 time. Det er kjekt når man har mye vask.

4) Ull og håndvask er også viktig, men det har vel de fleste

Har dere noe å anbefale meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare skyter inn en kommentar: Størrelsen på trommelen måles vel i hvor mange kg klær den tar. F.eks. 4 eller 6 kg?

Skrevet

Ja. Ønsker ikke under 7 kg.

HI

Skrevet

Har en Miele, Novitronic 1415, ikke den dyreste. 7 kg trommel. Hard bruk, aldri noe tull!

Skrevet

MIELE, MIELE, MIELE, MIELE, MIELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Så Miele er verdt prisen? Når jeg har søkt rundt på nettet så virker det som mange mener at de ikke er så mye bedre enn andre i samme prisklasse.

Hvilken prisklasse er deres fra? Må jeg over 10 000 for at det skal være noe vits i at det er Miele? Vil gjerne ha noe som holder denne gangen!

Og hvor lang tid tar en 60 % normalvask?

HI

Skrevet

Du har 10 års garanti på Miele, så den vil uansett holde lenger enn den du hadde nå. Min kostet 13 000 ny, men vi fikk den og tørketrommelen til 20 000. Kjører begge minst 7 ganger i uka og har aldri hatt et eneste problem i løpet av de 6 årene vi har brukt dem til nå.

Skrevet

Jeg finner ikke noe på Miele sine sider om 10 års garanti. Sikker på at det stemmer?

Uansett, kanskje jeg bør vurdere Miele... synes bare de er litt dyre

HI

Skrevet

Jeg har garantibeviset i mappa mi. :)

Og du! Ikke uten grunn at SIFO sin referansemaskin ved test av vaskemaskiner, er fra Miele. Verdt pengene!

Skrevet

zanussi eller hva det heter. Evighetsmaskin :)

Skrevet

Ser på Miele-maskiner nå ;-)

HI

Skrevet

Takk for alle innspill! Da får vi se hva det blir til slutt :-)

HI

Skrevet

Egen erfaring sier meg at jeg aldri mer kjøper hvitevarer av merket zanussi eller wirlpool. Ikke så masse som en microovn!!

Har så elendig erfaring med de, så regner med at det er en grunn til at zanussi som regel har de billigste produktene på varene.

Skrevet

Hardu snakket med en reperatør? Ofte er det bareen filleting som ergalt og du kan f mskinen reparert for noen hundrelapper. Det er ikke bestandig det er nødvendig å kjøpe ny.

Skrevet

Skulle kommet reparatører i dag, men de kom ikke. Ikke fikk vi tak i de heller. Skal ringe de i morgen, men hvis de ikke kommer da så blåser jeg i hele greia. Kan ikke vente i dagesvis/ukesvis på å ha vaskemaskin. Det er heller ingen andre reparatører på hvitevarer her jeg bor. Det er de tydeligvis klar over for jeg har hørt at de har dårlig rykte med hensyn til det å ikke møte opp når de har sagt at de kommer. Og når de endelig kommer så sier de visst at det er lite å gjøre og tar seg godt betalt for å si det...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...