Gå til innhold

Farlig? :s


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle vordende mødre der ute :)

 

Jeg er førstegangs og har derfor masse rare ting som surrer i hodet... Blant annet:

Jeg har hørt at det kan være farlig for barnet viss man stryker for mye på magen? Når den lille sparker og sånt, men når jeg "kjeder" meg så stryker jeg ofte litt ekstra... Hehe... Noen som har hørt det samme? Stemmer dette eller? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er annengangs =)

Jeg har hørt motsatt. At det bare er sunt å stryke seg på magen. Du skal derimot være forsiktig med å trykke evt massere for mye. Dette kan fremkalle rier. Jeg har forbud fra legen mot å ta mye på magen min pga sterke kynnere som kan gå over i rier (er 24+1). I tillegg har jeg allerede en modning på gang.

 

Men stryk og kos med magen din du =) Er du veldig usikker så kan du kontakte jordmor eller ringe til legekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryk i vei! Hjelpes meg... Blir rent oppgitt over alt som blir sagt til 1 gangs mødre.... Var en venninne av min mor som ikke ville bade fordi ungen ville jo drukne da!!! OMG!!! Ungen ligger jo i vann!

 

Nei, stryk i vei, ta det du hører med en klype salt, så koser du deg heller med magen som spretter ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det :)

Ja, hehe... Fått høre en goood del morsomt å ganske teit.. F.eks, det er livsfarlig for bebisen når du ligger på ryggen pga hovedpulsåra di osv, så jeg fikk full panikk hver natt jeg våknet på ryggen. Men jordmor bare lo å sa så lenge det er behagelig for deg å ligge så er det ingen problem :)

 

Hehe... Er 100 dager igjen i dag, syns tiden til nå har gått litt treigt så jeg håper ting går fortere :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen :-)

 

Slenger meg på her. Jeg har ikke hørt at det er farlig og stryke på magen. Men som førstegangs synes jeg det er mye skremmende forklaringer ute og går. Alt du leser, hører og ikke minst finner på denne siden her. Lykkelill, du skriver at massering og slikt kan fremskynne rier. Selv er jeg 26+4 og har sterke kynnere, jeg tror det er det, og legen mente at det var modningsrier. Hva betyr dette?

 

Fortalte også min jordmor at meg og sambo pleide og se på fødeavdelingen. Hun anbefalte og ikke se på det og høre på alt jeg leste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modningsrier er plagsomme kynnere, som kanskje kan føre til modning/åpning eller kanskje bare fører til at man blir sliten i magen.

 

Modningsrier er de riene som "modner" livmorhalsen, det er fasen før åpningsfasen. Noen merker ikke noe til dem, noen kjenner det som "mensmurringer" med sterke kynnere. Pulsen stiger som regel og det føles tyngre å puste. De varer over lengre eller kortere tid. Og hos noen er de absolutt en merkbar del av fødselen!

Men hvor lenge du kan gå med de vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...