Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har ingen venninner som er så nær at jeg kan kalle det bestevenninne og jeg føler at jeg hart mistet kontakt med mange venner i løpet av årene. Jeg har sikkert ikke vært flink nok, men en del av meg (mitt dårlige selvbilde) sier meg at jeg ikke er verd å være venn med. Jeg savner virkelig å ha gode nære venninner slik det var før, men mine to bestevenninner flyttet begge til annen by og kontakten er dårlig. Kun den ene som svarer på henvendelser. Den andre har alltid hatt lett for å få nye venner, men også lett for å kvitte seg med venner. Nå vet jeg ikke hvor jeg skal finne venner lenger. På jobb har jeg en lederstilling og man blir liksom ikke bestis med de man er sjef over.... Av innlegget framstår jeg som trist og patetisk, jeg er ikke det egentlig. Jeg er sprudlende og glad, smart og oppegående og tar godt vare på de jeg er glad i - men dette med venner er et savn og et vanskelig område for meg. Apesiellt siden jeg har hatt noen dårlige erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Dette kjenner jeg meg igjen i. Min besteveninne "forsvant" da jeg fikk barn for noen år siden. Hun er fortsatt singel og barnløs. Jeg prøver og prøver, og det er ikke lett. Nå har jeg flyttet til en annen by og begynte litt på nytt. Jeg har stor omgangskrets, og har som du, hatt lederjobber. Men det var denne ene, nære. Nå har jeg funnet meg en skikkelig god veninne. Vi fant hverandre gjennom en babysang-gruppe. Vi har ulike yrker, men like interesser. Så det går an. Det tok litt tid, synest jeg, før jeg fant henne, og det var noen ensomme måneder. Mitt råd er å prøve å finne noen gjennom hobby/kurs.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Kjenner meg igjen, jeg også. Mine venner har fått nye venner og etterhvert er de begynt å glemme meg. Jeg har fått mange nye bekjentskaper, men ikke noen særlig interesserte liksom. Det blir en ond sirkel, merker at hver gang noen begynner å komme litt nær meg, trekker jeg meg bort, så det blir bare vanskeligere å få venner.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Har selv erfart at mine beste og næreste venninner har flyttet til en annen by, det er tungt. Vi er fortsatt gode venner og holder kontakten, men man savner en nær venninne i nærområdet. Jeg har venninner her jeg bor, og har kommet i bedre kontakt med dem ved å ta litt initiativ til å finne på ting. På trening har jeg fått nye kontakter, et par gang utvikle seg til vennskap på sikt tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Vet du hva anonym 14:50 : innlegget ditt oppmuntret meg så mye at jeg ble helt varm innvendig. Takk for at du svarte. Jeg er enig med deg at man kan greie å treffe noen på andre arenaer, men jeg har til nå ikke erfart at det har klaffet med kjemi. Men jeg er fortsatt optimist. takk til dere nedenfor også. Det er uansett godt å vite at man ikke er alene i verden om å føle det sånn.... HI
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Tror det er flere av oss som tenker slik. Jeg har det på samme måten. Har bare funnet ut at jeg ikke kommer til å ha noen bestevenninne:(
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Jeg kjenner meg også veldig igjen i dette innlegget. Jeg bor i en by langt unna min familie og mine "venner". Hadde mange venner før jeg flyttet, og prøver jo å holde kontakten og treffes når jeg er "hjemme",men det blir ikke det samme liksom... Her jeg bor har jeg mange jobbvenner og bekjente, men ingen ordentelig BESTEVENINNE. Jeg har egentelig bare innsett at det alltid kommer til å være sånn.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #13 Skrevet 6. juli 2010 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. Jeg hadde en skikkelig bestevenninne, men da hun ble gravid ble jeg plutselig uinteressant og bare hennes gravide venner eller de med barn gjaldt. Jeg tenkte at dette kom til å gå over og når jeg selv ble gravid gledet jeg meg til å ta opp igjen vennskapet, men sånn har det ikke gått.. Savner å ha en ordentlig bestevenninne jeg kan prate med ALT om..
Rampongi Skrevet 6. juli 2010 #14 Skrevet 6. juli 2010 HI; vi bor i samme by. Bare send en pm om du vil vite mer om meg Kanskje vi har noe til felles?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #15 Skrevet 6. juli 2010 "1450" her igjen. Kvalitetsfolk vokser ikke paa traer (beklager knotespraak, er paa iPad med amerikansk tastatur). Mange er hyggelige, men det handler om kjemi. Som ler av de same tingene, liker de samme diskusjonene. Man maa jo slett ikke vaere like, men ha en spesiell kontakt. I barselsgruppa traff jeg mange oppegaaende og hyggelige jenter, men kjemien var aldri 100%. For meg er en besteveninne en aa stole paa, som har rom ogsaa paa daarlige dager. Som man kan ringe til og si: jeg har en drittdag. Skal vi leie en film, spise potetgull uten aa si noe saerlig?"
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #16 Skrevet 6. juli 2010 Hei Rampongi. Jeg skal sende deg en pm, skal bare få knerten til å skjønne at det er natt nå :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå