Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 I helga passet jeg og svigermor tre jenter og en gutt. Hun bakte boller. Til slutt hadde alle fått likt, men det var EN bolle igjen. Alle ville ha den. Den ga hun til gutten. Jentene protesterte og syntes det var urettferdig. En av jentene spurte: Hvorfor fikk HAN siste bollen? Og svigermor sa: fordi han er gutt. Jeg ble så utrolig provosert!! (Hun har tre sønner og ingen døtre) Hva synes dere andre?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Jeg ville delt den i fire. Idiotisk å gi den til en av ungene, uavhengig av grunn. At han fikk den fordi han er gutt er jo bare teit.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Latterlig! Selvsagt skulle bollen vært delt i fire...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Jeg hadde bedt henne om å tenke litt på hva hun lærer småjentene når hun oppfører seg slik. Hun burde inviter jentene over på jente kos og bake kun til dem. og prate litt om hvor fantastisk det er å være jente. Be henne skjerpe seg!!!
Villa Perlesukker Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Og neste gang fikk de være med på noe fordi de er jenter Det er da ingen big deal. Man må lære barna at det innimellom gjøres forskjell her i verden. Slik vil jentene lære å brette opp armene og bli tøffe og kunne møte utfordringer:) Det er foreldre som syr puter under armene på barna og som duller og daller for mye med dem som gjør at generasjonen som kommer blir tafatte og late. Det var jo en artikkel om dette i vg for ikke så lenge siden. Synes det er helt greit å gjøre litt forskjell jeg
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 hadde det vært en jente og tre gutter, hadde hun sikkert gitt bolla til jenta..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Jeg hadde ikke hengt meg opp i dette. Kanskje hun bare tenkte at det var enklest, det er bare en gutt og en bolle og det var faktisk tre av dem som ikke får. Man må jo bare lære seg at man ikke få alt og verden er ikke alltid rettferdig. Så lenge han ikke alltid får privilegier fordi han er gutt, er vel dette en ikke-sak? Noe annet er om de tre hadde fått, og han hadde vært den eneste som ikke fikk. Det er for mye dulling og at alt skal være likt så ingen blir såret eller lei seg. Slik er verden, lær ungene det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå