Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 http://www.dagbladet.no/2010/07/05/magasinet/lano-ungen/konkurranse/reklame/12430664/ Tenk så vondt det må være å lese så mye dritt om sitt eget barn! Skam dere!!!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Hun er sterk som tør dette. Han er en fin gutt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Jeg synes Mikael er nydelig jeg- og en minst like verdig vinner som alle andre der inne. Det er greit at andre har et annet synspunkt, men jeg synes det er helt forferdelig at folk kan få seg til å omtale et uskyldig barn i de ordelag som enkelte har når det gjelder Mikael. Jeg blir forferdelig lei meg av å lese endel av de tingene som har blitt sagt om ham- folk burde skamme seg. Både Mikael og mammaen hans er fantastisk tøffe!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har selv et "annerledesbarn" og hadde ikke likt å få sympatistemmer. Det er det dette er.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Du kan ikke snakke på vegne av andre. Det finnes faktisk de som stemmer på ham fordi de synes han er nydelig og spesiell. Det er mange nydelige bilder, men ikke så mange spesielle. Du vet ikke hvorfor alle andre stemmer.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Kjempefin artikkel synes jeg. Jeg stemmer gjerne på denne gutten jeg. Unner mammaen hans en fin tur om de vinner, og jeg kan da goddt kjøpe lanosåpe med bilde av han på. Spiller vel ingen rolle om man stemmer på vedkommende utfra sympati eller uti fra hvem man synes er søtest. Spiller jo ingen trille det vel?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Syns det blir så feil å stemme på unger som er søte og blide. Alt blir jo feil uansett. Hadde det vært en utlendig/veldig mørkhudet så hadde nok det også blitt feil i noens øyne. Hvorfor kan man sende inn alle slags bilder da? Trodde Lano var såpe og de reklamerte rundt det. Litt dumt å ha en blid unge fra Jotunheimen liksom på refilen. Putt alle bildene i en pott og trekk på go gammeldags måte, så blir det mere rettferdig. Ikke de som har masse venner osv som ber at folk skal stemme på dems unge osv. Egentlig så driter jeg i hva som er på flaskene for kjøper ikke Lano
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Og som det sto i dagbladet. Det er uvesentlig hvem som blir lano-vinneren. Hele poenget er jo konkurransen. "Alle" snakker jo om lano nå og det er jo hele poenget. Blest rundt merket. All pr er god pr...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Huff, jeg fikk vondt når jeg leste den artikkelen jeg. Tøff dame, og tøff Mikael! Håper han vinner!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 At Lano kan ha samvittighet til å få blest om sin såpe på grunnlag av en multifunksjonshemmet gutt, er ikke bra. Det de oppnår, er jo selvfølgelig reklame, men på bekostning av hva? En gutt som ikke kan forsvare seg, og en mor som burde ha visst at det kom en del (stygge) kommentarer Ved å legge ut dette bildet i denne konkurransen, har hun også samtykket i at det kommer reaksjoner. Hun synes sitt eget barn er verdens fineste, men hun må og skjønne at alle ikke synes det. Av Mikaels mange stemmer, er mange sympatistemmer. Mange mener han fortjener å vinne, men gjør ikke alle unger det? Hvorfor fortjener han det mer enn andre? Hva vet vi om de andre ungenes bakgrunn?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #11 Skrevet 6. juli 2010 Det er ikke bare han som har fått slengt dritt etter seg. Mange andre barn har også fått stygge kommentarer. Med eller uten sykdom. Det er ikke riktig å slenge dritt om barn uansett om de blir ansett som "normale" eller "annerledes". Og seriøst, han Mikael har da stort sett bare fått sympatistemmer . såpass ærlig må vi vel være.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #12 Skrevet 6. juli 2010 Selv om det ikke er ok å "slenge dritt", må det være lov å ytre seg man synes den eller den ungen er søt eller passer til å bli Lanounge. Synes kanskje Lano skal tenke seg om både 2 og 3 ganger hva de vil med denne konkurransen. (Ja jeg vet at de ønsker seg pr, ingen tvil om det, men på bekostning av hva?) Og kanskje vi som foreldre må tenke oss om noen ganger før vi sender inn bilder til Lano? Bildene som kommer inn der, vil være på nett for alltid, vi kan faktisk ikke beskytte de...
Mamsemums Skrevet 6. juli 2010 #13 Skrevet 6. juli 2010 For det første, jeg vil ha meg frabedt at andre "vet" hvorfor jeg stemmer på Mikael. Jeg stemmer på han for jeg synes han er en verdig vinner, ikke sympati. Snakk for dere selv! For det andre, hvor er det opplest og vedtatt at den som er en verdig vinner er den som er den "søteste med de blåeste øynene"? For det tredje, hva voksne (ihvertfall skrivekyndige mennesker) kan prestere å skrive når de kan gjemme seg bak et anonymt nick er rett og slett skammelig. Det oser smålighet og misunnelse.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #14 Skrevet 6. juli 2010 det sier jo Lano selv at de er ikke ute etter det mest billedskjønne barnet, noe mange i konkurransen tydeligvis tror. De er ute etter barn med glimt i øyet og et morsomt uttrykk i ansiktet. Klarer man ikke barnet å uttrykke det på bilde, så spiller det ingen rolle hvor vakkert barnet er.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #15 Skrevet 6. juli 2010 hvorfor er han en verdig vinner fremfor mange av de andre?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #16 Skrevet 6. juli 2010 Poenget er ikke at han er en mer verdig vinner enn de andre. Men han er en LIKE VERDIG VINNER! Alle stemmer på den de vil!
sånn ca Skrevet 6. juli 2010 #17 Skrevet 6. juli 2010 At folk burde skamme seg er jeg enig i.. men samtidig så kan dette være en konsekvens av å legge ut bilder av barnet sitt offentlig. Personlig er jeg i mot at folk legger ut bilder av barna sine og bruker det for å "vise hele verden", barnet er en person som må leve med hva foreldrene legger ut på nett i ettertid også. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis vil være et problem for mange, men det er en risiko å legge ut ting offentlig. Men jeg syns jo det er trist at en familie må gå igjennom dette pga. bitre sjalu mødre som må slenge dritt. Man kan jo ikke ha det helt godt med seg selv når man må slenge dritt om et barn, det er toppen av lavmål mener nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #18 Skrevet 6. juli 2010 Jeg synes "Lano" gjorde en god figur her. De er ærlige og later ikke som om de gjør denne konkurransen for noe annet enn å selge såpe. Og litt ekstra PR skader vel ikke. Tror ikke det er noen problem for Lano på noe helst måte om det kommer en funksjonhemmet gutt på refillen. Fint med mangfold!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #19 Skrevet 6. juli 2010 Jeg skal innrømme at jeg ikke stemmer på Mikael, men det er av den enkle grunn av at jeg ikke stemmer. På samme tid heier jeg på Mikael, og hvis han vinner kommer jeg til å kjøpe mer lano-såpe, nettopp pga at et annerledes-barn har vunnet. Det blir som mammaen hans sier, slike barn skal ikke gjemmes bort bare fordi at de ikke er som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #20 Skrevet 6. juli 2010 16:20 skrev : At Lano kan ha samvittighet til å få blest om sin såpe på grunnlag av en multifunksjonshemmet gutt, er ikke bra. Dette syns jeg blir veldig feil å si. Det eneste Lano har gjort er å godta ett bilde på lik linje med de andre bildene som ble sendt inn til godkjenning. Og det skulle bare mangle! Hvorfor skal ikke han ha samme muligheten som andre små gull? Det er ikke Lano som har skapt denne debatten. Det er folk som hauser dette opp mer enn det er. Dette er snakk om en mor som på lik linje med andre mødre vil at deres barn skal bli lanoungen!! Syns han fortjener å vinne like mye som de andre...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #21 Skrevet 6. juli 2010 Enig. Det som hadde vært skandale, var om Lano ikke hadde godkjent bildet fordi det ikke var et "friskt" barn.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #22 Skrevet 6. juli 2010 Så du synes at Lano skal få blest/pr fordi en gjeng hønsehuer skriver dritt om en unge som ikke på noen måte kan forsvare seg? Om du lå an til å vinne en "voksen Lano konkurranse", der du ikke kunne forsvare deg mot noe av det som ble sagt, der konkurransen var å være mest sjarmerende og utseende ikke hadde noe å si- kun glimt i øyet. Der du faktisk ikke så bra ut i enkeltes øyne og der du ikke hadde meldt på deg selv, men mannen din som syntest det var kult å se om du kunne få flest stemmer. Hadde du syntest det hadde vært fint? Ville du ikke at noen skulle sette ned foten og si at nok er nok? 1620
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #23 Skrevet 6. juli 2010 Om så hadde skjedd, ville det mest sannsynlig ikke vært noen som hadde gått til media med det. Jeg meldte på mitt barn for noen år siden, det ble ikke med. Om bildet var for dårlig eller ungen ikke søt nok, det vet jeg ikke. Men jeg gidder da ikke rope høyt om det. (Dere er faktisk de første som får vite det).
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #24 Skrevet 6. juli 2010 Hvor er det folk har skrevet stygt om Mikael da?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #25 Skrevet 6. juli 2010 Veldig flott artikkel! Den stakkarsliggjør ikke Mikael, og viser en sterk familie med masse kjærlighet. Og uttalelsene til Lano var veldig bra. Og jeg vil ha meg frabedt å få høre at mine stemmer på han er sympatistemmer, det har folkens ingen mulighet til å vite. Jeg stemmer på han fordi jeg vil at han skal vinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå