Gå til innhold

Bilde av ansikt på cv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ganske pent ansikt og lurer på om jeg burde legge et bilde ved på cv. Det kan jo redigeres inn? Er dette noe man burde gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, helt greit med et ansiktsbilde på CV`n. Begynner å bli mer og mer vanlig.

Skrevet

Det kan være veldig tillitsvekkende - om bildet er riktig.

Et passfoto, ikke noe party- eller feriebilde.

Skrevet

Sist jeg søkte etter nye folk, var det en av søkerene som hadde lagt til bilde av seg selv på CVen. Jeg syntes at dette var veldig positvit, hun skilte seg ut fra de andre søkerene (jeg ansatte henne tilslutt...men ikke bare pga bildet altså;))

Skrevet

Ja tenkte på et ansiktsbilde som er i passfotostørrelse. Dette er en salgsstilling og tror nok utseendet teller litt.

Skal jeg redigere det inn øverst på cv til høyre?

Takk for svar.

Skrevet

Det kan være en fordel ja. Jeg har det selv, og fra mine dager som butikksjef syntes jeg det var fint å få inn søknader med bilde. Man skaper seg et intrykk, og har en "knagg" å henge ting på. Litt mer personlig enn et hvitt ark med masse ord.

Nå var det jo ikke alltid slik at jeg ansatte dem med et bilde på, for man har de jo inne på intervju også og vurderer etter det, men det er jo en annen sak :)

Bilde bør være et enkelt hodefoto (passfoto), uten forstyrrende elemeter i bakgrunnen. Bilder tatt på fest frarådes.

Skrevet

Dette var helt vanlig her i Tyskland før, men nå er det slutt pga man ikke skal diskrimineres mot.

Er jo mulig det blir sett på som positivt i Norge, men kan det ikke slå motsatt vei da?

Skrevet

Bilde på CV er bare positivt om man er pen.

Skrevet

Det er utelukkende negativt og du må ikke finne på å sende med bilde av deg selv.

Greit nok om det er en klesbutikk eller noe. Men innen markedsføring/salg og økonomi er det en uting!

Dette vet jeg fordi jeg har nettopp hatt samtaler med to menn som leder to av Norges største konsern ang hvordan å presentere seg selv gjennom en cv. Og de mente at bilde kunne være en negativ ting..og det er kun de som mener selv de er pene som sender med bilde av seg selv.

For en seriøs bedrift har utseende ingenting å si, kun kvalifikasjoner og formell kompetanse.

Så ikke drit deg ut (om det ikke er jobb i en bik bok butikk du skal søke på da..).

Skrevet

Ok da gjør jeg ikke det.

Er en av norges største bedrifter.HI

Skrevet

Jeg har bilde av rumpa mi, som jeg har tegnet øyne og nese på. Søtt ansikt med gode bollekinn.

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal ha bilde på, for da kan de bare henge seg opp i utseende ditt og ikke i kvalikasjonene dine.

Dumt hvis du er kjempeflink, men litt uheldig med utseende da hehe.

Eller at du er dum som et brød og alle på jobben baksnakker deg pga du er dum og blond/mørk og fikk jobben av den grunn.

Skrevet

Jeg har bilde på min CV.

Det ble jeg annbefalt når jeg gikk på ett jobbsøker kurs.

Skrevet

HI = Hovedinnlegger (trådstarter)

Skrevet

Bilde på cv er å anbefale og viser desuten at du er selvsikker, noe som jo verdsettes i de fleste jobber. Gjør det du, det er virkelig ingen som kommer til å se på det som negativt. Den der bikbok kommentaren her irriterte meg litt, for den var veldig useriøs og bør ikke taes med i betraktningen. Håper du får jobben! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...