Mamma til*2 jenter* Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Jeg fødte for 3 mnd siden å har seriøst ikke vært i nærheten av en tannlege på snart 8 år... Er så redd tannleger at jeg gråter bare på tanken. Gjennom hele skoletiden min har jeg hatt 1 fast tannlege som ALDRI har tatt hensyn til mine følelser. Jeg har aldri reagert på bedøvelsetypen jeg har fått å tannlegen trodde meg ikke. Han ventet aldri mer enn 1 min ette bedøvelsen med å borre. Har en gang fått 12 bedøvelser uten effekt å da heller trodde ikke tannlegen på meg. Selv om jeg kunne kjenne alt som skjedde. Det gikk så galt for seg en gang at jeg ble fysisk holdt fast av min egen mor + 2 stk assistenter mens tannlegen dro ut ene tanna mi UTEN at bedøvelsen fungerte. Jeg gråt av smerte å har i ettertid sett på dette som et rent overgrep fra mange kanter. Sist gang jeg var hos tannlegen borret han å jeg hadde det så vondt å jeg gråt mine tårer å før han rakk å gjøre noe mer gikk jeg derifra. Det vil si at jeg har 1 tann der han har borret en del som gjør at jeg ikke kan tygge på ene delen av munn. Jeg har født 2 barn uten problem å foretrekker egentlig å føde 10 ganget til isteden for å dra til tannlegen. Har ALDRI hatt en god opplevelse hos tannlegen å jeg er rett å slett en stor pyse etter det min familie sier. Jeg burde så absolutt gjøre noe snart siden jeg kjenner antydning til flere plasser med hull å at jeg ikke vil vente til tannverken setter inn. Noen som vil komme med gode tips til meg eller roe meg ned litt?
Cumulus har jente og gutt Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Uff uff, stakkars deg! Du har virkelig ikke hatt hell med tannlegen din! Først må jeg bare si: det er dine tenner og dine penger som betaler for behandlingen, med andre ord: Det er du som bestemmer! Finn en tannlege som skjønner dette, og finn en du føler at du kan snakke med og som hører på deg. Føles det ikke slik så går du til en annen neste gang. Finn gjerne en som er medlem av NOFOBI, som er en interesseorganisasjon for tannlegeskrekk. http://www.tannlegeskrekk.com/ Du kan få beroligende tabletter til å ta før behandlingen, noen kan også tilby behandling under lystgass. Det viktigeste er å klare å ta tak i problemet og ikke utsette det enda lenger. Hvor bor du forresten? Noen byer har egne behandlings-senter for folk med tannlegeskrekk. Lykke til! Er helt sikker på at du kommer til å få en mye bedre opplevelse enn med tannlegen du er vandt til
Mamma til*2 jenter* Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2010 Bor i Ålesund... Jeg har født 2 barn å jeg har fortsatt like stor skrekk for tannlegen. Jeg tåler ikke lystgass å ammer så jeg kan egentlig ikke ta noe form for smertestillende før behandling heller. Men må vel bare bite i det sure eplet å ta kontakt me en tannlege nå som jeg kjenner tendenser til vondt i ene tannen. Jeg håper bare at etter bedøvelsen er satt at jeg ikke kjenner noe smerte unde borringen. Jeg tror jeg kommer til å takle fint selve sprøyten med bedøvelsen men jeg har liksom alltid kjendt alt som har foregått. Jeg har aldri reagert på bedøvelsen å har derfor måttet gråte meg gjennom borringene. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette men når mannen min greier å gjennomgå nedsliping av tennene sine å sette på fasetter så burde jeg vel klare å borre i 5-6 tenner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå