Gjest Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Vi har en voksen sterlisert hunnkatt. Har lyst på en kattunge. Noen som har noe formening om hva som går best sammen, burde vi gå til anskaffelse av en hunnkatt eller hannkatt? Er det noe håp at de kan bli venner:-)
V.A.B Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Min hunnkatt er sterilisert, samme var søsteren. Hun ble jeg nødt å avlive pga påkjørsel, og etter rundt 4 mnd fikk jeg en hannkattunge. De første 4-5 dagene satt den voksne under sofaen å knurra, men det gikk bare et par uker før de var som erteris. De henger ikke like tett sammen som den voksne og søsteren gjorde, de hadde et helt spesielt bånd, men de koser seg i sofaen og leker sammen. Tror kanskje frøkna synes minsten er litt voldsom i herjingen av og til, men ja. Det går helt fint:)
Lemonia Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Vi startet også med en voksen sterilisert hunnkatt. Da hun var 6 år fikk vi en kattunge (også hunnkatt), og det gikk veldig greit. Den eldste er nok mye mer selvstendig enn den yngste (som forguder den eldste og gjerne er der hun er), men de går godt sammen, sover gjerne i samme seng og passer på hverandre. Jeg ville ikke tenkt så mye på kjønn når du avgjør om du vil ha flere katter, det er nok heller personligheten som er avgjørende. Men jeg ville passet på at du skaffer en som er betydelig yngre enn den eldste slik at hun kan beholde sin posisjon som sjef i familien.
Gjest Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Dette hørtes jo veldig postivit ut. Tror katten vi allerede har kjeder seg. Vi hadde også sønnen hennes, men han ble påkjørt til vår alles store sorg når han var 1,5 år. Håper hun kan få selskap av en ny katt.
Tøysetipp Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Vi var også skeptiske, hadde ei sterilisert hunnkatt på 1 år fra før. Hun er ingen kose med andre katt og veldig knyttet til oss. Vi allierte oss med et par som hadde en katt og fikk lov til å prøve ut et par dager, for å se hvordan storepus ville reagere. Hun freste til den lille slo den med labben. Den lille ville bare bli venner med den store og gav heldigvis ikke opp. Etter et par dager så vi bedring og nå passer den store på den lille. Fanger rotter og mus og legger den foran den lille for å lære den opp. På kvelden sover helst den lille oppå den store eller tett i armkroken. Så koselig å se.
Gjest Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Bare solskinnshistoriere her. Vet om en kattunge som har blitt funnet i en hage.. og de som fant kan ikke ha den. De har satt annonse i avisen og på nærbutikken, men synes sjelden jeg hører om folk som finner eierne. Nå må jeg bare få overtalt samboer og håpe de som har den kan ha den ett par uker til pga vi skal på ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå