mamma >to gull Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Trenger 3 egg og har kun 2 (egentlig, forutenom det som har gått ut på dato...) Har lyst på kake....:-)
Ugl@ Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Ja, egg holder seg i hvertfall en mnd lengre enn datoen tilsier, tidligere var holdbarhets datoen på egg en mnd lengre enn den er i dag, tror det har noe med eu-regler eller i den duren. :-)
jordbærsjokolade Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Kan man ikke ta en sånn vann test da? Om det flyter så er det dårlig, eller omvendt:) knekk det og lukt på det, egg er jo holdbare myyye lenger en best før datoen!
Babyønske �� Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Det går sikkert helt fint. Jeg bruker sikkert gamle egg ofte. For jeg tar eggene ut av kartongen og setter de i beholderen i kjøleskapsdøren, så har null kontroll på datoen. Jeg har ennå til gode å oppleve dårlige egg. Og kaken skal vel uansett varmebehandles?
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Om det ikke lukter vond hadde jeg brukt det uten betenkeligheter. (Og for øvrig til jul og påske har eggene lenger joldbarhet i butikken, selv om det er akkurat samme type egg)
Guttemamma x 3 Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Ja, det skulle gå helt fint hvis egget har vært oppbevart i kjøleskap. Norge må følge EU-reglene for holdbarhet, men her i Norge har vi ikke Salmonella, så eggene er holdbare i flere måneder etter utløpsdato. http://www.egg.no/Article.aspx?artid=9438&bgstyle=books&mnu1id=4503&mnu2id=4520&mnu3id=4521&mnu4id=
rima Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Jepp, egg holder seg bra mye lenger enn best før-datoen! Knekk egget i en kopp og lukt på det. Dersom det ikke lukter vondt er det bare å bruke det. Men nå er vel kaka ferdig eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå