Gå til innhold

Omgangssyken eller hjernerystelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa mi på snart 3 år falt ned fra øverste delen av en etasje-seng i går ettermiddag. Jeg så ikke hvordan hun landet, men så ut som om hun falt med pannen/nesen ned. Hun fikk ingen kul el, men blødde litt neseblod og er litegranne blå på nesen i dag. Hun virket veldig pigg etter fallet og derfor fant jeg ut av det nok ikke var farlig, at hun ikke hadde fått hjernerystelse eller noe. Hun virket ikke spesielt trett etterpå, ikke annet enn vanlig "etter barnehagen-tretthet" i hvertfall;-)

Hun sov godt i natt, men sovnet sent. I morges ble hun vekket rett over seks for å gjøres klar til bhg. Hun virketveldig trett, men ikke dårlig. Jeg kom meg på jobb og fikk en tlf etter en times tid fra mannen som sa at hun kastet opp. Kom meg hjem da ham måtte på jobb i dag. Hun har kastet opp i hele dag så langt. Sov en liten halvtime i sted. Spiser litt salte kjeks og drikker kokt vann, som kommer opp igjen ganske kjapt. Kjennes ikke ut som om hun har feber. Hartenkt at det var omgangssyken hele tiden, men kom nå å tenke på fallet hun hadde i går...kan det være derfor hun kaster opp? Kan hun ha hjernerystelse til tross for at det ikke virket sånn i går? Ingen av ungene har hatt det før, så vet ikke helt hvordan det i såfall "arter" seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde få en legesjekk på de små etter den type fall i aller tilfelle.

Skrevet

Ja, burde nok det - men tenkte at det ikke var nødvendig i og med at man knapt kunne merke på henne at hun hadde falt...hva kan legen å gjøre dersom det skulle vise seg å være hjernerystelse? En gang da gutten vår falt da han var på hennes alder, gikk vi til legen, og eneste han gjorde var å spørre litt for å finne ut om det kunne være hjernerystelse, om han hadde kastet opp, virket omtåket, besvimt el, noe han ikke hadde. Fikk da bare beskjed om å følge med ham gjennom natten (dette var om kvelden). Er vel litt sent å gå til legen nå, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...