januarbaby + novemberspire Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Hvordan klarer dere gravide allergikere dere i sommer? Jeg er kjempeallergisk mot gress, men fått beskjed fra legen at jeg helst ikke bør ta allergimedisiner. Så da lurer jeg på om dere har noen gode råd?
Nea og juniors mamma Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Jeg er fryktelig allergisk og blant dem som opplever en forsterkning når jeg går gravid. Klarer meg rett og slett ikke uten allergimedisin og i første sv.skap ble jeg anbefalt Pollaramin som er et førstegenerasjonsantihistamin hvorpå man da hadde mest kunnskap om fosteret ble påvirket. Nå blir andregenerasjons antihistaminer anbefalt på grunnlag av utvidet kunnskap og jeg anbefaler deg og å vise denne linken til legen din: http://www.relis.no/%2Fnb-NO%2FPublikasjoner%2F2010%2FAllergibehandling%20av%20gravide%20og%20ammende%202010.aspx Jeg bruker forøvrig dette svangerskap Cetirizintabletter men i mitt forrige sv.skap støttet legen min seg til denne linken; http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=1019174
Gjest Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Jeg har det på samme måte. Det har gått bra fram til for et par uker siden. Nå er jeg fullstendig tett og det renner... Det går utover nattesøvnene Men jeg vil helst ikke begynne med medisiner igjen, og av erfaring så hjelper de lite når jeg ikke har gått på de fra før sesongen startet. Redningen min er akupunktur. I fjor åpnet nesa seg etter kun en behandling. Skal ha time denne uka, og håper på samme effekt. Det koster litt for akupunktur, men det er helt fritt for bivirkninger, og mange ser effekten allerede etter en behandling. Regner med å gå en gang i uka gjennom juli.
2 boys & now pink Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Jeg er kjempeallergisk mot gress selv og har fått samme beskjed som du... Men jeg tar livostin øyedråper, så jeg kan se... Ringte til legevakten og fikk det godkjent av lege der da jeg slet veldig. Nysingen og rennende nese må jeg bare leve med... Bader hver kveld, og bytter hodeputetrekk hver morgen. Masse klesvask, men jeg har fått det til å funke i stedet for tbl mine.
Rufsitufsi Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Cetirizin og Zyrtec er iallefall "friskmeldt" for gravide, så det kan du bruke! Bedre for babyen at du er i god form enn at du har det elendig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå