Gå til innhold

4.dagen på overtid!


mor fra Averøy

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Nå ser jeg at det er flere helddige mødre som har fått babyene sine.....jeg hadde termin 2. Juli, og sitter her alene fortsatt!!!

 

Men jeg er hverken tung i kroppen eller spesielt lei, så da er det jo greit. Men jeg blir bare mer og mer spent for hver dag, og jeg kjenner etter alle tegn og innbiller meg at det starter hele tida.....dumt!

Jeg gruer meg for fødselen, og det hjelper ikke akkurat at en må vente i dagesvis.

 

Så i dag har jeg tatt nok en sisterunde med vaskebøtte og støvklut. Alt er rent, skuffer og skap er ryddet og fretex har fått sin del. Glass og flasker er resirkulert og hagen er for tiden uten ugress.....men hjelper det på fødsel,- niks. Ungen vår liker seg der inne og blir der til den går lei av seg selv. Tro hvem den likner på????

 

Nå holder jeg på å steke knekkebrød, det er det beste brødet jeg vet, og jeg trenger ikke pålegg på det heller, så da er det bare å spise og få magen på rett kjøl når man kommer hjem igjen.

 

Ja, det var meg!

 

Er det flere på overtid her? Hva fylles dagene med?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, jeg har fortsatt 2 uker til termin så god tid. Men hvordan går det med deg - venter du fortsatt?

Lurte på om du har lyst til å dele knekkebrød-oppskriften med oss, det hørtes så godt ut:) Fryser du dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4dager på overtid og venter veldig!! Fikk nr1 4dager før termin og er overklar for å treffe nr 2 nå. Ok å være gravis, men bare sååååå lei av å vente og være sliten i kroppen, ser fram til full trening igjen og få på seg de vanlige klærne igjen hehe.. mye en savner under en graviditet på slutten å synes jeg. Så gleder jeg meg til å kunne orke mer sammen med nr 1 igjen. kjedelig å ikke kunne leke rundt og tulle med 2åringen:(

 

Men vi får bare tenke på at det uansett er snart over, kommer jo ut til slutt, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Melkerullen.

( jeg er forresten storforbruker av melkerull....)

 

Oliver er kommet, etter 22 timer med venting og riestopp ble han endelig født 11. juli.

 

 

Knekkebrød oppskriften skal du få:

" Tante Elsas slanke knekkis "

Sett ovnen på 160 grader, gjerne varmluft.

 

4 dl sammalt hvete

4 dl storehavregryn

2 dl solsikkefrø

2 dl linfrø

1 dl sesamfrø

1 ts salt

7 dl vann

 

Bland alt sammen, og tilsett litt mer vann hvis det ble for tykt. Jeg lar ofte røra stå en liten halvtime under plast, så blir de litt saftigere.

Bruk en slikkepott til å bre røren ut på to brett m bakepapir, det skal være så tynt at du nesten ser igjennom.

sett inn brettet i ca tre minutter, ta det ut og lag ruter, litt mindre enn ett vanlig knekkebrød.

stekes i 1time og ti min, ta ut og la dem bli kalde på rist. Legg dem i tett boks. De kan fryses, men det er ikke nødvendig.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...