Gå til innhold

Har trenkt en visdomsjeksel, kan noen se her????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visdomsjekselen satt nede på venstre side, og sist tirsdag gikk jeg til tannlegen for å fjerne den. Tannen låg godt nedi tannkjøttet, det var bare en liten bit av tannen som viste. Han måtte lage ett snitt, og brukte 1 time på å få den ut. Når jeg har trekt de andre visdomsjekslene oppe har jeg ikke hatt noe smerter, men nå gjør det ganske vondt selv en uke etter.

Det verker ikke i selve kjeven, men det kjennes rett og slett ut som jeg har tannverk i tanna som er borte. Er dette normalt, noen som har peiling? Eller kan det være betennelse eller noe?

Har foresten fått en liten matbit oppi "krateret", hvordan får jeg den bort? Jeg har prøvd å lage vakum med tunga og skylle det bort med vann, men ingenting virker. Det frister liksom litt lite å begynne å rote nedi hullet med tannpirker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til tannlegen og få han til å sjå på det. Fekk du sting? Kanskje stinget datt ut for tidlig? Sjølv opererte eg ut visdomsjekslane nede, dei satt kjempedjupt og røttene hadde mothaker...!

Skrevet

Hei!

Jeg er tannlege, så kanskje jeg kan svare deg :)

Hvis du tar Ibux, går smertene bort da?

Skrevet

Det er normalt at det er mere vondt nede enn oppe. For å få bort matbiten kan du få tak i en sprøyte og spraye opp der. Fikk med en slik til formålet fra tannlegen da jeg fjernet mine.

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Ja, smertene går bort når jeg tar ibux, jeg klarer meg ikke uten om dagen!

Skrevet

Hvis smertene forsvinner v bruk av Ibux, er det lite vi kan gjøre hvis du kommer på klinikken igjen.. Dessverre. Jeg pleier ofte å skylle litt med saltvann i hullet på slike pasienter, men det har egentlig lite for seg. For å få bort store matrester får du bare prøve litt forsiktig m en tannpirker el en q-tips. Skylle munnen m Corsodyl (fra apoteket) er også en mulighet, det er bakteriedrepende), men det var noe du sikkert fikk tips om for en uke siden.

Som en over her skrev; vi opplever nesten aldri smerter v trekking av visdomstenner i overkjeven, mens underkjeven ofte gir smerter.

Ibux er det smertestillende som funker best, hvis du har problemer med å sove kan du kombinere m Paracet: 1 g Paracet+400mg Ibux. Men du skal ikke bruke Ibux hvis du er gravid.. Sterkere saker (på resept) funker faktisk ikke så godt på tannsmerter.

Du får trøste deg med at smertene nok er på vei ned nå :) Lykke til!

Skrevet

Mitt tips er ibumetin. Funka som pokker når jeg hadde tannverk, og etter at jge trakk tanna og hadde sånn vondt som du sier, så var det det eneste som hjalp mot nattesøvnen.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...