Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Har en pappa til ungen min som ALLDRI gjør noe med h*n, de er KUn inne når de er sammen. han sitter bare på data og det er det.. Så han sparer en del penger på det. han tjener godt. Er selv alene og vet at han bet farsbidrag osv, har for tiden en dårlig økonomi, men prøver så godt jeg kan å gjøre opplevelser med ungen for det. prioriterer det. Nå har jeg funnet en sykkel noen skulle gi bort. Er jeg slem hvis jeg sier at jeg bet litt for den og om vi kan dele på den... Rødme... Er bare så lei at han skal alldri gjøre noe for ungen, bare seile gjennom med ikke noe styr... Ja jeg vet jeg er sleip, men hva hadde du gjort. det er snakk om 300 kr men det er mye for meg for tiden. Noe de pengene går til ungen .... Fyr løs av negative ting nå, få det ut hehehe
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Ikke gjør det! At han er lat og datafreak er en ting. Men lyging og indirekte stjeling, uansett beløp er verre i mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Nei, det vile jeg ikke ha gjort. Hva med å spørre om du rett og slett kan få litt penger til opplevelser for gutten da? Sånn at han får gjort litt i løpet sv ferien?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Han gir meg ikke penger til ferie , derfor syns jeg at det er synd at han aldri da mener jeg 9 år som han ikke har gjort en dritt. Kino 1 gang og lekeland 2 ganger, men da har han bare satt ungen der og dra. (5 åring den gang) og 1 gang i bø badeland.... Syns jeg gjør mye, men klart det er mine valg , men syns litt synd at han aldri gjør noe enn å bare sitte inne, selv når sola steiker en hel helg.. Blir bare så pisst og vil bare ha noe igjen for at jeg styrer å skaffer billige ting. Får se hva jeg gjør, men tror jeg er sleip altså.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Hadde jeg glatt gjort. Samtidig som jeg hadde påpekt at barnet kunne tenkt seg i badeland/lekeland/dyreparken etc. sammen med pappaen sin.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Jeg er også skruppelløs i sånne tilfeller, jeg hadde gjort det uten å få samvittighetskvaler i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Har sagt det med at han kan finne på noe men han gjør aldri noe uansett. Det er data og jobb som står i hue på han.det er vel defor jeg også gjør en del med ungen. Får liksom vondt, men vet at når de blir større så ser de jo hvem som har stillt opp litt mere enn å kjøpe døde ting som de kan bruke inne bare. Ikke normalt i min verden å få spill på en hverdag hele tiden, ikke moro når jul og bursag kommer pga han kjøperting hele tiden av surr. 9 åring som får en mobil til bursagen til 4000 kr for det er det enn ønsker seg.. Utenfor min verden altså.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Hva med å være bittelitt ærlig. Ta sykkelen og puss den opp litt og litt styuling som ny ringeklokke, vimpel og annet og så krev faren for en halv realistisk sum. Du er litt sleip, men allikevel ærlig for du har faktisk gjort en del som koster penger. Ellers, ferietid nå; Si at i sommer skal dere to og dit, og da kan dere f eks ikke dra på kaptein sabeltann i kristiansand, men da kan det være veldig smart å begynne å spørre pappa nå. Sleipt, men utrolig effektivt
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Ja, gjør det-med god samvittighet! Hadde ikke hatt problemer med det.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #11 Skrevet 6. juli 2010 Hvis far allerede kjøper masse ting til gutten blir det ganske sært at du skal be ham om penger til flere ting. En sykkel eren ting. Sansynlig vis tenker farat han må kjøpe ting til gutten siden han ikke får så myeav deg, akkurat som du føler u må gjøre mye med han siden farer dårlig der. På sett og vis utfyller dere hverandre som foreldre. Hvis du mener far ikke bidrar nok synes jeg heller du skal få en vurdereing på om bidraget er riktig satt og hva det skal dekke.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #12 Skrevet 6. juli 2010 Synes aldri løgn og bedrag er greit. Og etter som du skriv, så brukar han jo pengar på guten han og, sjølv om det ikkje er til det du meiner han bør bruke dei til. Tippar guten er glad for dataspel og mobil og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå