Løvinna30 Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Kom til å tenke på det i dag. Jeg og samboern deler jo bil, og han jobber ca en halvtime herfra, jeg går jo bare hjemme nå, men er litt skeptisk til å ha bilen stående her hjemme (jeg syns det er deilig å ha bilen så jeg kan dra ut når jeg selv vil) men hvis ting skal skje vil det ta sin tid å få hjem samboer.. (jeg må hente og kjøre han til jobb da jeg skal ha bilen) .. Hmm :-) tror nesten jeg må la han få ha bilen, så får jeg nøye meg med å ha den da han er hjemme fra jobb..
minion Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Skulle akkurat til å skrive et innlegg om dette!! (Scary :-p) Men lurer på det samme! Kom hjem fra en 2 timer lang tur, og på hjemveien fikk jeg kraftige kynnere! Ble nesten nødt til å stoppe bilen for å puste ut! Syns det var sikkelig ekkelt. Noen her inne som veit hvor lenge man bør kjøre bil?
blid frøken :) Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Kan ikke gi dere noe svar jenter, men det eneste jeg har lest er at man ikke bør sitte nærme airbagen i ukene før termin. Leste en artikkel på klikk.no. Skal se hva jeg kan finne ut.
blid frøken :) Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Dette va det jeg leste: Det anbefales for øvrig at gravide plasserer setet så langt bakover som mulig for å få større avstand til airbagen. Som sjåfør er dette naturligvis vanskelig, så den siste tiden av svangerskapet kan det kanskje være greit å velge passasjersetet de gangene det er en mulighet. Så er det store spørsmålet hva de mener med "den siste tiden av svangerskapet" ????
Gajsa Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 HUff, dette har jeg faktisk ikke tenkt på, at det finnes ei grense for hvor lenge man kan kjøre?!! Jeg er 8 dager over termin og kjører bil hver dag, tror ikke det er noen grense, kjører jo med gravidbelte, det har jeg gjort gjennom hele svangerskapet, i tillegg tar man det jo veldig med ro med dendyrebare lasten..
missgs *OVERTID* Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Jeg bor 50 mil unna familien min og har i løpet av svangerskapet hatt mange turer alene nedover sammen med datteren min på 7 år. Det går helt fint så lenge jeg passer på å ta pauser innimellom. Kjenner jeg får en del kynnere av dette, men så lenge man tar pauser så går det greit Er for tiden på sommerferie hos moren min og kjørte selv hele veien, en tur på ca 10 timer (7.5 timer ren kjøring + pauser). Kommer til å kjøre hjem igjen også, men da er broren min med, så kommer sikkert til å dele litt på kjøringen. Jeg er i uke 37 nå. Om fødselen skulle starte, så får den bare starte tenker jeg Det er alltids sykehus på veien og ambulanser dersom noe skulle skje Har 2,5 time til sykehuset jeg skal føde på hjemme uansett Så lenge man føler man kan kjøre og at det går greit, så ser jeg ikke noe problem med det. Men det viktigste er vel å ta rikelig med pauser og få beveget kroppen innimellom
blid frøken :) Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Det de mente med airbag var i tilfelle den ble utløst og at det derfor ble stort trykk på magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå