Gå til innhold

Hvordan bli snillere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har satt meg selv i en vanskelig situasjon.

Siden jeg fikk barn har jeg prøvd å være så perfekt som mulig.

Men tøybleier, matlaging, "riktige" klær, være besvist på sukker, merker og stelleprodukter. Er helt økologisk. (..nå begynner jeg igjen)

 

Jeg prøver så hardt å være en perfekt mamma.

Og det har gått utover alt og alle rundt meg.

Jeg merker folk trekker seg unna og rynker på nesen.

Det er sikkert mye prat bak min rygg også.

Og det vikrker på andre som at jeg liksom er bedre enn de.

Det er ikke det jeg mener i heletatt.

Jeg vil bare gjøre det på min måte.

Jeg forventer ikke at andre skal gjøre det samme.

 

Jeg har en åpen blogg der de fleste leser om mine meninger og min hverdag. Grunnen til at jeg har den bloggen er fordi jeg VIL skryte.

Men bare til en person.

Og det er min egen mor.

Hun har behandlet meg som dritt hele livet.

Jeg har bodd på flere fosterhjem og instutisjoner pga henne.

Og når jeg ble en ung mor sa hun at det kom til å dra til helvette.

Men det gjorde ikke det.

Det er det beste som har hendt meg.

Lille jenta mi mangler ikke noe, tvert om.

Vi har nok penger, eier et stort fint hus, har bil og bra jobb.

Jeg fikk alt som jeg ønsket meg.. men...

Jeg har likevel det behovet for å dytte alt opp i trynet på mamma som jeg vet leser bloggen min.

Det er så synd denne skrytingen går utover alle andre som jeg gjerne vil være venn med.

De tror jo jeg er den snobbkjerringa.

 

Det jeg prøver å si.

Er det en måte å virke snill og hyggelig på og fortsatt være en skryte-person? Jeg vet jeg burde gi faen i det kvinnemennesket, men alt det hun gjorde med meg får meg til å ville vise henne hvor mye bedre jeg er og at det faktisk er mulig å være glad i barnet sitt..

Uff, dette ble langt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men om de er vennene dine kan du ikke da forklare de nettopp dette at selv om du nå er "voksen" har du behov for aksept fra din mor som hele ditt liv har dyttet deg til side?

Skrevet

Jeg trenger ikke å bli askeptert fra henne. Jeg vil vise at det ble "folk av meg og" Vanskelig å forklare akkurat det der.

 

Jo de nærmeste vet det selfølgelig, men det er ikke noe jeg vil si til de heller. Virker så teit. Nettopp fordi det er teit og, hehe. Men til de som ikke kjenner meg så godt. Jeg vil at de skal se på meg som en "normal" person og ikke en som prøver å være flink til alt. Jeg er jo bare et menneske

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...