Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 har ei søt lita jente på 2 år:) Desverre så føler jeg at jeg kjefter altfor mye på henne siden hun gjør mye galt. I dag f.eks så beit hun av flere biter av ei sånn matte som vi har kjøpt til å ha på gulvet (sånn sportsmatte fra sportsbutikk), dette gjorde hun flere ganger:S Så bæsjet hun i bleia og smurte bæsj utover hele gangen:S ..ei skikkelig rampejente altså, Dette er travelt de dagene pappaen er borte på jobb og jeg i tillegg har en liten baby på fire mnd. Det er jo normalt at en 2-åring kan være litt travel, men føler jeg kjefter hele tiden. Desverre så roper jeg og brøler litt til henne også, noe som selfølgelig bare er dumt. hvordan er det med dere andre som har 2-åringer?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 oioioio.... ( Jeg skjønner deg godt. Men får litt vondt av jenta di. jeg er pedagog i bhg. og når vi har barn som man må sette på plass tilstadig het er jeg nøye på at vi har fokus på at dette barnet også SKAL HA POSITIV TIlBAKEMELDING. De tilbakemeldinger vi får av omverdenen former oss. Så vis din datter til stadighet får høre at hun er en ramp, vil hun kunne utviklie seg negativt, pågrunn av at hun ikke vet hvordan hun skal fylle en annen rolle. Små ting hun gjør galt ville jeg rett og slett oversett for en periode. Også ville jeg bestemt meg for at jeg skal rose henne minst 5 gager hver dag. Som du sier er hun nå storesøster også. Så at det også kan være sjalusi i bilde er nok mulig. Er det vanskelig for henne å oppnå din oppmerksom het? Hun vet nok at negativ oppmerksom het vil gi mere oppmerksom het en positiv oppmerksomhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå