Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har kunnskap om dette? Bortsett fra at det er dumt.. det vet jeg.

Men det jeg lurer på er: Fikk tilsagn om lån, og signerte gjeldbrev. Sendt inn dokumentasjon på inntekt. Så fikk jeg beskjed at det var avslag. Er det sånn de holder på? Bare gir alle for så å trekke tilbake? Trodde det var greit når man fikk gjeldbrevet men den gang ei.

Bare lurte på om noen hadde kjennskap til saksgangen. Kanskje noen her jobber med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du overrasket over å få avlsag?? Kan ikke dele ut penger til folk som ikke er kredittverdige vet du... Tror du skal være glad til je. Om du ikke blir godkjent, er det nok fordi økonomien din er skakkjørt allerede, trenger ikke mere gjeld for å fikse dette..

Skrevet

Jeg jobber ikke i bransjen, men jeg trodde virkelig at de tok kredittsjekk først, og så at alt var i orden FØR de sendte ut gjeldsbrevet man skal signere. Merkelig saksgang i dette tilfellet.

Skrevet

Altså, på alle lån jeg har tatt har signering av gjeldsbrevet vært den bindende avtalen og det som gjør at jeg har fått utbetalt pengene. Om du har skrevet under og ikke fått penger ville jeg krevd å få det tilbake.

Skrevet

Jobber ikke med forbrukslån men kjenner en del til det.

Jeg ville tatt kontakt med banken for å høre hvorfor de avslo i ettertid - det bør du få svar på.

Selvsagt tas det kredittsjekk når søknaden behandles, men f.eks dersom det viser seg at dokumentasjon på inntekt som sendes inn sammen med gjeldsbrevet ikke samsvarer med det som kunden oppga i søknaden kan lånet avslås i ettertid.

Ansvarlige banker tar det forbeholdet, ellers ville jo lån bli utbetalt kun på en kredittsjekk og kundens ord på hvilken inntekt man har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...