Gå til innhold

Har de bleier i nordnorge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal en tur til "Norden", nærmere bestemt Tromsø.

Har de bleier der eller bør jeg pakke med? Har de barnemat og våtservietter?

Noen andre tips for turen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satset på ett godt og oppdatert kart og droppet gpsen, selv om man sikkert ikke finner 7 felts rundkjøringer i Tromsø. Våtservietter er forresten fantastisk å få vekk insekter på frontruta med bare du vasker som vanlig etterpå.

Skrevet

Du må ikke finne på å dra nord for lillestrøm uten medbrakte bleier. I nord bruker de reinsdyrskinn og mose på onga.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Neineinei! Her i Tromsø finner du verken butikker eller rundkjøringer, vi storhandler utenbys en gang i måneden. Skal du ha noe til babyen må du pent pakke det med deg!!!

Ta med kniv og primus, så er du sikret middag hver dag. På Kvaløya finner du rein!

Skrevet

Er dere vaksinert for alt? Husk å koke vannet og antibac! Sovemaske kan være kjekt å ha... og noe mot mygg, men det er sikkert best å kjøpe noe der som er tilpasset den lokale arten.

Ps: geriljabroderi ble mottatt med stor fornøyelse. Det ble plassert på gavebord uten kort og uten å bli registrert i boka. Da det endelig ble oppdaget ble det akkurat så morro som jeg håpa :-)

Skrevet

Huff det er akkurat slik jeg fryktet ja. Jeg hadde hørt så mye om Nord og innser nå at der er sant. Er det forsvarlig å ta med en liten baby på nesten tre år opp dit?

Og hvilken vogn skal vi ta med??

Blomstre: så bra!! :-D

Skrevet

IDIOT! Dette er jo bare ironisvar du har fått, treskalle!!

Selvfølgelig har vi både bleier, barnemat og alt det andre har!

Skrevet

Du kommer ihvertfall ikke til å gå tom for mygg...

Skrevet

Herreguuuuud, skal du REISE med et barn som er så lite at det bruker bleier? Jesus shittus, man skal ikke forlate stuen i den alderen. Tenk alle bassiluskene og skumle værendringer de kan utsettes for. Sender umiddelbart en mail til moderator med forespørsel om spore din ip adresse så vi kan melde deg til barnevernet. Er det noen her som har lest noe om hi som vi kan bruke til å identifisere henne og henge henne ut med?

Skrevet

ja jeg! jeg skal personlig ringe barnevernet med en eneste gang og anmelde henne. hun er en slask. tenk og ta med små barn på slike store reiser til farlige strøk. det er jo groteskt.

og vet dere hva hun også har gjort? hun har hengt opp et skilt hjemme hos seg som sier "husregler: regel 1. mamma bestemmer. regel 2. se regel nr 1".

tenk og bedrive slik undertrykking av barn. nå har det jaggu meg gått for langt!

Skrevet

Det er bra lammekjøttet. Hun røyker sikkert hasj også. Man kan ikke få slike gale ideer uten.

Skrevet

jeg har faktisk sett at hun har drukket øl en gang også :o

da var heldigvis ikke barnet hjemme. det skal hun ha. men alikevel :o

Skrevet

Øl? Herregud, hva er hun for slags menneske egentlig. Hva blir det neste? Nugatti? Eller yoghurt? Hun må vernes fra seg selv!

Skrevet

Vi slet i fjor, nå er'n heldigvis avvent med bleier, så i år slipper vi det styret med å drasse med oss et lass med bleier.

Husk solkrem da, for om det er sol så er det jaggu meg sol hele døgnet ;)

Når drar du, og hva skal du der?

Gjest Toxic
Skrevet

Ungene her er såpass siviliserte at de fødes renslige og spiser indrefilet med kniv og gaffel fra livets begynnelse, så bleier og barnemat er naturligvis mangelvare. Men jeg har hørt rykter om at det finnes en nødhjelpsbutikk for forvillede søringer i Storgata et sted, så du finner sikkert begge deler der.

Andre tips:

- Mygga er djevelstor og blodtørstig i år, så ta med balltre for å bekjempe faenskapet.

- Som Prekæs sa: ta med GPS med oppdatert veikart. Veimerking i sentrumsgatene er nærmest ikkeeksisterende, og planen for veinettet ble antakeligvis vedtatt i løpet av ei fuktig natt på Rorbua. Logisk tenking under kjøringen kommer du iallefall ingen vei med. Med andre ord: tenk som en full mann, så klarer du deg fint.

- Ikke stol på at de som har vikeplikt velger å benytte seg av den.

- Ha med klær for alle sesonger, i løpet av 24 timer kan du ha bruk for både bikini og dunjakke.

God tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...