Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Det skjer ikke ofte at vi reiser med fly Men vi skal nå det, og har fått leilighet. Det står at det er vogn i leiligheten, men aner jo ikke hvordan vogn det er.... Er vel ålreit med en liten trille, med rygg som legges helt ned mener jeg...?. Men svigers mener at det går så fint så.... Ja det gjør kanskje det, hve mener dere? Er ikke ofte vi drar nedover;) Hun vil være 2 år og 3 mnd da. Ville dere tatt med egen vogn for det?? Og bilstol.... Vi skal kanskje leie litt bil...man får vel leid bilstol der å?? Og en annen ting; vi reiser med norwegian, og jeg synes det er vanskelig å skjønne om vi har inkl med barnevogn og bilstol i bagasjen? Og hva pakkes det i? Jeg kjøper ikke den pram pack, når vi reiser så sjeldent. Har sett på tv 2 hjelper deg at norwegian er vanskelige å ha med å gjøre hvis det skjer noe med vogna... Håper noen kan hjelpe meg :)
lille sprelle Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Du må selv avgjøre om du vil ta med vogn. Man kan få sånne "plastposer" til å ha vogna i på flyplassen. Har ikke selv hatt noe problem. En trille med rygg som kan legges ned er tilstrekkelig. Du kan pakke bleier i vogna hvis snuppa fremdeles bruker det. Vogn går utenom bagasjen i vekt mv. Jeg hadde ikke tatt med en dyr vogn. Har du en trille, bruker du den, hvis ikke, så hadde jeg kjøpt en rimelig en, ev. brukt på finn. Anbefaler å ta med bleier da det som regel er både billigere og bedre det vi har i norge. Bruker dere grøt enda, så ta med det, så slipper du å jakte på en hun liker. Bilstol får dere vel antagelig leid, men det går jo an å sjekke i forkant.
Gjest Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Det er greit med en barnevogn da 2-åringen kan sove i den om dere vil spise på ettermiddagen/kveld. Ofte går man jo en del på ferieturer også. Denne pakker man i en egen pose man får i innsjekkingskranken. Jeg ville ikke tatt med bilsete. Babysetene kan du få med inn i flyet, men ikke større bilstoler. Du kan risikere en smell på sete ved baggasjen, så jeg hadde heller gitt beskjed til leiebilselskapet om at du også vil leie bilsete. Vognen er spesialbaggasje og inngår ikke i maxvekt.
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Jeg ville ikke tatt med vogn hvis du vet at det er vogn i leiligheten dere skal låne. Det er jo bare en ting mindre å drasse på. Du klarer deg fint uten din egen vogn for et par uker! Bilstol får du leid, men ikke regne med at standarden er som i Norge, og det er slett ikke sikkert setet er montert riktig. Dette bør du undersøke nøye på forhånd, eventuelt ringe eller sende mail og forhøre deg litt.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2010 Takk fro svar dere Det står at det er trille der...Men vet jo ikke hvordan den er... Som dere sier er det jo greit å ha noe hun kan slappe av i. Men hvis det er trille, og ikke vogn, er de gode da? Aldri brukt det før... Kan man legge ned ryggen på de? Får vel satse på at det går bra væ
Miss Foster Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Jeg har bodd over 10 år i Spania og må si at en del av det de andre her nevner er jeg totalt uenig i. Standarden på barneseter i Spania er LIKE bra som i Norge. MEN du bør være klar over at bilseter har ikke de ulike utleiefirmaene mange av, og de blir som regel utlånt med en gang. Jeg hadde tatt med meg mitt eget bilsete, og latt vogna stå igjen hjemme. Dette også pga at du sier at det allerede står ei vogn i leiligheten dere skal leie. Hvis dere er misfornøyde med den så får dere kjøpt billige triller til 20-30 euros på Carrefour. Bleier i Spania holder en like god standard som norske. Carrefours eget merke er som landlord her i Norge - bra. Du får også kjøpt våtservietter uten parfyme, og maten i Spania er like bra, om ikke bedre, enn den norske. God tur nedover
Collette Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 Helt enig med Miss Foster. Hvorfor sier alle at bilseter og bleier er så dårlige i Spania? Vi har bare god erfaring med både bilseter og bleier. Carrefour sine bleier er veldig billige og gode! Billigere enn i Norge. Dodots er det samme som pampers. Greit at de koster litt mer, men jeg hadde aldri dratt på masse bleier fra Norge for å spare en hundrelapp. Bleier i Norge er ekstremt billig og koster det samme som de gjorde for 30 år siden. I et feriebudsjett er ikke 100-150 kr så mye.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 jeg hadde tatt med vogn til min hvertfall, da han i den alderen var avhengig av søvn på dagen. Kan også brukes som seng på kvelden, når dere vil ut å spise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå