Gå til innhold

fødebag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til hva jeg skal pakke. Mange rare lister der ute. Er ikke typen som går med tøfler og dress...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se over de listene og skriv ned på en lapp hva du synes er fornuftig :-)

Litt sånn:

aha, den var smart! Det tar jeg med :-)

Og: Hvorfor i alle dager skal jeg ha det? Lar det være jeg gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er lister for fire ukers ferie ute og går :D

 

Jeg tar med ett klesskifte med løse, behagelige klær, derav to ekstra store truser og en BH størrelse melkeku :D Store nattbind til rietiden, kjempebleier og nettingtruser og slikt mener jeg vi får høytidelig utdelt etter at bragden er gjennomført. Har med meg toalettveske også med sånt som man trenger til å ta seg en dusj.

Til selve fødselen tar vi med noen deilige CDer for å holde humøret og roen, litt ekstra snacks med sukker til å spise/drikke sånn at man holder blodsukker oppe til tross for minimal matlyst, olje til massasje, og lypsyl på grunn av kronisk avhengighet :) Typen får vettelig pakke sin egen lille snippeske dersom han vil ha med noe å lese i, klesskift eller liknende. Han har også ansvar for fotoapparat og ladere....

 

Så er det den andre bagen til småen har kommet. Der har jeg to klesskift i størrelse 56. (Body, sokker og bukse, lue og en lett liten dress til hjemturen) Men det er jo sånt man velger selv. Man får jo låne klær på sykehuset også, så egentlig trenger man bare klær til hjemturen. Tar med et godt knippe nyfødtbleier og et mykt og deilig teppe også.

Til meg selv tar jeg med bok og iPod dersom jeg mot formodning skulle finne på å kunne kjede meg/ ønske å stenge bråk fra dobbeltrommet ute.

 

Da tror jeg faktisk jeg har mer enn nok jeg....reiser jo i lette sko, så da er det mulig det holder med det på sykehuset. Driter egentlig litt i om jeg ser ut som om jeg skal male huset når jeg er der oppe, for regner med det faktisk bare er for max et par døgn. Dessuten er det vel tiden der man ikke akkurat har lyst til å ta på øyenskyggen og de trange jeansene. Dessuten kan kjæresten hente det man skulle finne ut at man mangler underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå gleder jeg meg plutselig til å føde, jeg.

Du fikk det til å høres så innmari koselig ut, mammaløve :)

Kanskje jeg begynner å pakke bag snart, selv om det fortsatt er 7 uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammaløve: hehe utrolig bra skrevet ;)

 

Ser du har for det første termin rett etter meg, jeg har 9 agusut, så kanskje vi møter på hverandre på kk :)

 

Er du ferdig utdannet sosionom nå eller skal du ta permisjon?

Vurderte selv å utdanne meg som sosionom også skjønner du, men nå begynner jeg å bli skolelei så får se om det blir noe av :P

 

Bagen min er nå snart ferdigpakket bestående av ekstremt lite i....klarer liksom ikke heeelt å tenke ut hva jeg skal gidde å ha med, og som du sier selv, det er jo bare til å be samboer ta en svipptur hjem om det skulle være noe viktig jeg har glemt:)

 

30 dager igjen og nedtellingen har begynt for godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine meldinger dere! Føding er jo koselig...faktisk noe av det koseligste som finnes! Selv om det river litt, så sitter man jo igjen med verdens stiligste resultat! Gleder meg skikkelig jeg, bare vanskelig å forholde seg til at man absolutt ikke vet når det skjer. Går rundt og bekymrer meg for å være sliten, for det er jo dumt å begynne fødselen med å være sliten, så det gir meg jo en god grunn til å benytte enhver sjanse til å slappe av ;)

 

Vi har faktisk termin på akkurat samme dag SMT, og vi er født i samme år også gitt! Da gjenstår det å se om vi møtes på KK :D Ble akkurat ferdig utdannet sosionom jeg, fikk resultatet på bacheloroppgaven i posten nå i slutten av juni. Litt deilig og litt dårlig timing samtidig siden det betyr at jeg "må" være student et år til slik at vi har noe å leve av (Støtte fra Lånekassen) Hadde jo gleda meg sånn til å komme ut i jobb. Men koser meg veldig med ekstravakter på asylmottak nå i sommer da. En uke igjen så er det permisjon. Og hvem vet...ikke så lenge til vi sitter med de små vidundrene våre i armene!

 

Vet dere hva dere venter forresten? Her ventes en liten gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv tar jeg med meg:

shampoo og balsam

toalettsaker

linbukse og pysjbukse

ammetskjorte

ammeinnlegg

myk genser

lader til mobil og kamera

og selvsagt kamera og mobil

bærbar pc (vært innlagt leeeeenge begge de forrige gangene)

crocs

sjokolade

chips

juice

 

typen har med:

boxer

sokker

toalettsaker

brus

og en sjokolade (newenergi)

 

Babyen:

Hellokittydress i 50

kjole sett i 56

bukse og body i 62

lue

strømpebukse

sokker

hentedress/kjøredress

et teppe

(2pk nan pluss babyflaske pga her jeg bor er reglene slik at babyen får ikke annen føde før ammingen er igang,og med meg pleier det å ta 3-4 dager)

Bilsete

 

Er innlagt på kk selv nå,så ble pakket i fullfart,og det meste ble glemt...men ingen baby enda,så får sjangsen til å komme meg hjem og pakke senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst med samme termin gitt :) Jeg satser stort på å føde noen dager før tiden, hehe ;) skal du på storken eller føden?

 

Gratulerer med ferdig utdannet sosionom:) Vet hva du mener med hvor deilig det hadde vært å komme seg i fulltidsjobb nå når du var ferdig med studie, men det kommer jo:)

Jeg måtte utsette noen fag så jeg vil være ferdig utdannet til sommeren 2011, og kan begynne rett i jobb den høsten :)

 

Hvordan er det å jobbe på asylmottak foressten? Jeg har måtte få svangerskapspenger gjennom hele graviditeten min siden jeg jobber i barnevernsinstitusjon og fare for foster....utroooolig kjedelig å ikke kunne jobbe... men nå er jo ventetiden som sagt snart over!

Skal til jordmor imorgen, spennende å høre hva hun har å si...sist gang trodde hun babyen hadde festet seg...i seteleie, men var ikke 100% sikker siden hun fant hodet, hehe...

 

Vi venter en jente ;) Har dere funnet ut hva gutten deres skal hete?

 

xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMT, veldig morsomt å lese det du skriver for vi har ganske lik bakgrunn ser jeg.... :D Var også ansatt på barnevernsinstitusjon, og jobbet der til jeg måtte fortelle om graviditeten. Fant meg jobb på asylmottaket etter dette så jeg ikke skulle gå på veggen av arbeidsløsheten, samt få økonomien til å henge sammen de siste månedene av utdannelsen. Jobben er forøvrig veldig, veldig koselig. Jobber med enslige mindreårige, og kjekkere ungdommer skal man lete lenge etter! Nå behandler de meg forøvrig som en prinsesse av glass siden jeg har blitt så stor :D Bare fire arbeidsdager igjen til jeg må ut i permisjon, og det er ganske trist. (Selv om jeg er KLAR for å slappe av nå...)

 

Hvor ofte går du til jordmor nå på slutten? Jeg må gå en gang i uken siden jordmor fant ut at jeg sluttet å vokse som jeg skulle for et par uker siden. Ser forøvrig ut til at det bare var en liten periode, for nå er magen blitt helt enorm plutselig :D Seteleie sier du....hva sier jormor i forhold til dette? Må du ha spesiell oppfølging, eller tenker hun at du kan føde normalt likevel? Her er småen så bedagelig anlagt at han har ligget med hodet ned, og ryggen til venstre helt siden uke 27-28. Men hodet har begynt å feste seg nå, til blæren min sin store frustrasjon :D Klar til å få han ut nå ja!!

 

Dukker opp flere og flere navn her da, men nå har vi kommet dithen at vi må treffe gutten vår før vi bestemmer oss. De heteste alternativene er Mattis, Sindre, Julian og Sigurd. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine tips til pakking. Jeg hadde med meg flere flasker med energi drikk sist, etter tips fra jordmor. Det kom veldig godt med da jeg hadde en lang fødsel.

 

Sist rakk jeg ikke pakke bagen da jeg fødte før tiden. Synes det er vanskelig å pakke til meg selv nå også da det er komfortable mamma klær jeg vil ha med, men de bruker jeg jo til daglig.

 

Jeg kommer til å ta med litt sminke etc. Selv om jeg var temmelig sliten sist, fikk jeg en ny herlig energi etter fødselen, som å være nyforelsket, lite søvn men masse energi :)

 

Legen sendte henvendelse til UL da hun var usikker på om fosteret ligger med sete nede (men ikke sikkert jeg får det pga er i uke 35 og skal først sjekkes i uke 36). Håper ikke det er tilfelle. Ønsker ikke å ha seteleiefødsel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp innpå www.rieteller.no, og jeg kommer til å ta med akuratt det de har listet opp der:-) Verken for lite eller for mye:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat at det var lurt å ta med ammeinnlegg forresten! Det hadde man ikke tenkt på nei ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaløve: sendte deg en privat melding til postkassen din men jeg skjønner meg ikke helt på denne nettsiden så vet ikke om du har fått den.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...