Gå til innhold

Noen ofshore fruer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har menn som jobber i nordsjøen? eller evt andre med menn- pappaer som er mye borte

Mannen min driver å søker ny jobb.

Hvordan går dette i forhold til tilknytting til barna? Hvordan er hverdagene når mannen er så mye borte i perioder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, ja,,

nå er sønnen vår 1,5 år og vokst opp med det for å si det.. men det er ikke før nå de har fått ordentlig pappa-sønn go'kontakt for å si det sånn.

men, de har jo ikke så lett forå si hva de mener de, men jeg får en følelse av at han savner pappan sin skikkelig. jeg synes faktisk at han har begynt å bli mer sutrete de ukene han er borte. og så sier'n pappa hele tida, men de gjør han vel da også pappan er tilstede.

det er litt deilig å savne, men jeg er glad for at jeg er vant med det helt fra starten av faktisk. tror det ville blitt mye vanskliger eom han skulle begynt nå. =)

Skrevet

Mannen min jobber offshore.. 2 uker på jobb - 3 uker hjemme.. Helt ypperlig :)

Barna er vant med det.. Og jeg er vant med det.. Inget problem :)

Hverdagene er helt vanlig hverdager.. Jeg kjører barna til barnehagen, og drar på jobb.. Inget hokuspokus :)

Skrevet

Har en mann som jobber off-shore. Det går egentlig ganske bra. Vi har en sutre periode noen dager etter at pappa kommer hjem. De er rett og slett ikke vant med å ha hans stemme der. Vi har samme regler både når pappa jobber og er borte, men de små ser forsjell uansett. De savner også faren sin veldig - og det blir en del tårer.

Hverdagen: Vi gjør alt matinnkjøp (ja, for 3uker om gangen) før han reiser. Dette letter min hverdag veldig. Jeg inviterer heller venninner hjem i denne perioden. Og besøker mer når han er hjemme. Ellers har vi en normal hverdag.

Barna vår er 3 og 5år.

Vær obs på å ikke fortell barna dine at om 2 dager kommer pappa hjem. Det skjer ofte forsinkelser.

Skrevet

Jepp, mannen her har 3-3-turnus. Lille er ikke komt enda(termin i august), men jeg tror, og håper, det skal gå greit...

Pappa har jobbet på sjøen siden han var 16, og hadde 4-4-turnus når jeg var liten. Husker det ble litt tårer når han reiste, og masse, masse gledestårer når han kom hjem, hehe! :)

Vi barna var jo vant med at pappa var borte annenhver månde, annenhver bursdag og annenhver jul, så det gikk helt fint. Men kan huske ganske godt en jul hvor jeg gråt og gråt for jeg savnet pappa sånn... Jeg er forresten skikkelig pappajente, var det hele oppveksten også, mens min lillesøster er mer mammajente.

Skrevet

Jepp, mannen her jobber 2 -4 turnus :) Er ei kjempeordning for vår del. Har bare dagmamma til mini når han er på jobb, så når mannen er hjemme, har de masse kvalitetstid. Mini snakker med han på tlf vær dag, og vi har bilde av han på rommet som vi sier godnatt å kysser vær kveld.

Mini reagerer ikke noe særlig på at pappa er borte, å løper leende i armene hans når han kommer hjem.

Er veldig glad vi har en slik ordning, fungerer supert her hos oss.

Mini er forresten 1,5 år.

Skrevet

Har en mann som jobber 4-4. Her går det helt supert! Det positive er at han har 4 uker fri når han er hjemme. Det er jo som en lang sommerferie det for folk flest. Når han er hjemme så gjør han det meste av husarbeid og tar med eldste barnet på alt mulig. Hun koser seg gløgg i hel når pappaen er hjemme. På den måten får jeg veldig avlasting de 4 ukene.

Når han er borte så går det ganske greit med den eldste jenta. Vi snakker mye om at pappa må reise på jobb for å tjene penger til mat og klær. At han er veldig glad i henne og kommer hjem igjen snart etc. Hun aksepterer dette foreløpig uten problem. (er snart 3 år). Hun spørr mye etter ham de første dagene han er borte, men så blir det mindre og mindre. Tror det går greit for barna etter en stund. De blir vandt med det.

Det negative er at når barna er mye mindre (babyer) så kjenner de ikke pappaen igjen når han kommer hjem. Hvertfall gjør ikke min det. Han blir som en fremmed i begynnelsen. Og mine er vanvittige mammadalter. Mamma mamma mamma. Jeg har prøvd å være flink med å fortelle at mamma vil være her hele tiden. >dette har jeg gjentatt gang etter gang. Føler nå at den eldste jenta er trygg på dette. Men vi har hatt perioder i feks barnehagen der jeg føler hun har vært litt utrygg. Om det skyldes at pappaen jobber offshore vet jeg ikke.

Når han er ute, så er det av og til ensomt her hjemme. Men det er også ett liv som jeg trives med. Er herlig med alenetid til en viss grad. SKulle ønske han hadde 2-4 ordning...

Skrevet

Takk for svar. Var veldig godt å høre noen erfaringer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...