Gå til innhold

Når man ikke har fått råmelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

i uke 36. Kan det ha noe å si med mengden med melk etter fødsel ?

Får alle råmelk?

Ikke merket noe til dette jeg.. Og er livredd for at jeg ikke kan amme babyen min :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke råmelk før etter at babyen er født. Det som lekker fra brystene under geraviditeten er blank veske, og ikke alle har dette.

Skrevet

Det er helt normalt. Ofte kommer ikke melken før dag to eller tre etter fødselen. Ved keisersnitt kan det ta fire døgn før melken kommer.

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men hva lever babyen av da hvis det går 3 døgn får man får melk? Får den erstatning da??

Da vil den vel ratt ikke ha mat fra meg etterpå?

Skrevet

Det som lekker fra brystene mine nå i uke 34 er ihvertfall ikke blank veske, det er hvitt med litt gulskjær i.

En får råmelk før babyen blir født, jo.

"Allerede tidlig i graviditeten begynner kjertlene å produsere råmelk, colostrum."

Klide: http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/barsel/ammefysiologi.php

Men, det står også på samme siden at den største melkeproduksjonen ikke begynner før morkaken er ute, altså etter fødsel.

HI, tenker at du skal ta det helt med ro :) Stress og bekymring er ihvertfall ikke noe positivt for melkeproduksjonen!

Snakk med jordmor neste gang du er hos henne, hun har sikkert masse beroligende fakta og råd å komme med ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...