Sjusak Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Greit nok mned ammetåke, men er det flere som har blitt fryktelig distre under graviditeten? Er 17 uker på vei med nr 2, og hjernen sleper en halv meter etter meg om dagen. "Husket jeg å ta inn nøklene på jobben? hmmmm, nei vet ikke." Ringte en kolega i går som har ferie om bytte av vakt i dag. "He he, å ja, du har ferie du ja, sant det!" Slitsomt! Flere?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Hihihi, jaaaa! Helt utrolig. Husker faktisk ikke at jeg var så ille sist (nei, selvfølgelig gjør jeg ikke det så distré som jeg er nå, hehe). Husker ikke fra en meter til en annen og kjenner at det er litt flaut og kanskje litt irriterende for andre mistenker jeg. Vel, det gir seg jo om ikke annet ETTER ammetåka:o)
Jenny251210 Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Jeg har blitt så surrete at jeg omtrent har utviklet dysleksi - og har alltid hatt et godt skriftspråk Kan begynne på historier jeg skal fortelle min samboer, men mister tråden midt i og glemmer hva jeg nettopp pratet om. Tydelig at babyene i magen stjeler mye fra oss Jeg er forresten 14 uker på vei.
Fruen+jente okt.10 Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Jeg var fort ute og sa til gubben at han ikke kunne regne med at jeg skal ha kontroll på alle hans ting lengre, og at han må negynne og dobbeltsjekke mer at jeg får med meg det han sier. Vil tippe at jeg sikkert var rundt uke 13-15 som noen nevner her. Nå er jeg 28 uker på vei og det har vel ikke blitt spesielt mye bedre vil jeg si. Men det er nok noe man vender seg til ville jeg tro - for det er ikke noe plagsomt for meg lengre.
lillerosin87 Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Jepp, jepp.. Et av de første graviditetstegnene mine det der. Merket like etter at jeg ble gravid at jeg plutselig ikke klarte å få oversikt når jeg rygget bilen. Jeg bare satt der og skjønte ikke helt hva jeg skulle se etter! Helt latterlig.. Hadde aldri hørt om at man fikk "gravidetåka" heller. Har vært helt surrete hele graviditeten. Skriver feil hele tiden, glemmer ting, mister oversikten generelt. Det er litt godt å få bekreftet at det er andre som har det likedan, for om jeg prøver å forklare dette til de rundt meg får jeg bare til svar: "Ja, du har vel mye å tenke på nå for tiden du da." Men sannheten er vel at jeg slettes ikke går rundt å tenker på at jeg er gravid hele tiden, og jeg gjorde ihvertfall ikke det i de ukene før jeg fant ut at jeg var gravid, men surringa mi var der for fullt allikevel. (",)
Gjest poäng Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Hehe, mamma sier at jeg har svangerskapsalzheimer for jeg glemmer alt hele tiden. Spør om det samme i et sett og går hjemmefra uten livsnødvendigheter som lommebok, mobil, nøkler. Merket godt da jeg hadde eksamen i vår at jeg slet skikkelig, for hodet mitt klarte ikke å formulere seg skikkelig. Var sikker på at jeg ville stryke, men det gikk heldigvis bra. Og nå nettopp demret det for meg at jeg ikke har sendt inn noen papirer til NAV! Og jeg har 56 dager til termin...:o/ Så da satte jeg meg ned i sted for å printe ut det jeg skal fylle ut og oppdaget at jeg har glemt å kjøpe nytt blekk. Grrr. Må si at jeg gleder meg til å få hodet tilbake igjen, hehe.
Gjest Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Kjenner meg igjen. Ble plutselig gullfisk da jeg ble gravid. Har alltid hatt stålkontroll på avtaler ol., men etter at jeg ble gravid har jeg glemt avtaler, dobbeltbooket og husker ingenting. Alt skrives ned med en gang i den store kalenderen og det legges inn påminnelse på mobilen på ALT. Sånn har jeg overlevd. Og sånn blir det sikkert de neste 4 mnd også (23 uker på vei)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå