Gå til innhold

Hva gjør dere med permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan velger dere er ute å gjøre det med permisjonstiden?

56 eller 46 uker?

Hvordan blir det med ferie når jeg har permisjon neste sommer?

Stopper man da utbet. av foreldrepenger og får feriepenger eller hvordan fungerer dette?

Jeg er bare 4.5 mnd på vei, men føler jeg må sette meg skikkelig inn i disse reglene!

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi valgte 56 ukers permisjon denne gang, angret på at vi valgte kort permisjon sist... lillegull begnyte i barnehage da hun var akkurat 1 år sist..men da måtte vi strekke ut tiden med ferie og få litt hjelp fra besteforeldre da vi ikke fikk plass i bhg med en gang...

Nå skal jeg ha 46 ukers perm + ferie og så tar sambo 10 ukers pappaperm + ferie.. så strekker tiden litt mer til.. Vi kommer nok til å merke det litt at vi bare får 80 % lønn, men det er definitivt verdt det når vi får mer tid!

Hvis du får utbetalt lønn fra arbeidsgiver vil utbetalingene der gå som vanlig ( ut ifra hvilken dekningsgrad du velger da selvsgt) og så får jobben refusjon fra NAV. Hvis du skal få foreldrepenger direkte fra NAV vil feriepengene være 10 % av det du fikk utbetalt i foreldrepenger første 12 ukene ved 100 % (15 ukene ved 80 % dekning') og utbetales i slutten av mai året etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...