Christina06 Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Hva slags avtale om bidrag har dere? Kan dere fortelle litt om type avtale, hvordan man går frem, og hvordan det fungerer i praksis? Når man går inn på en privat avtale, kan betalingen gå gjennom NAV/ Statens innkrevingssentral? Hvem av de er det? Er veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem og hva som er best.
trekløveriet <3 Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Anbefaler deg å ikke ha privat avtale. Ta det gjennom nav,så er du sikker på at du får noe ihvertfall. Vi hadde en privat avtale at far skulle betale 1300 for to barn. Dette ble aldri gjort,og jeg så ingen annen utvei enn å gå gjennom nav. Her regna de ut at han skulle betale 5550 kr for de to barna.....litt mer kan en si... Så nå gjenstår det bare å se om han betaler fra august,eller om han ikke betaler og han blir skyldig nav dette beløpet pr mnd,og jeg får minstesatsen på 2020 kr....uansett er det mere enn hva han betalte... Jeg har barna hele tiden,han har de annenhver helg sånn ca. Anbefaler deg å gå inn på Nav sine sider og søke på barnebidragskalkulatoren,så får du en viss peil på hva han skal betale. Der regner de bare ut ett barn om gangen,men bare ta det to ganger og pluss beløpene så får du en viss pekepinne ihvertfall. Lykke til
Christina06 Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2010 Tusen takk for svar! Flere med erfaring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå