Gå til innhold

Hvis en slanker seg med ketolyse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en sakte men sikkert venne kroppen til karbohydrater igjen slik at en kan gå over til et normalt kosthold etterhvert? Og går det an for en laktoseintolerent å gå på lavkarbodiett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller kuttet permanent ned på karbohydrater. Ingen slankekurer virker hvis en går tilbake til de gamle matvanene sine. Jeg gikk veldig sakte og greit ned på å spise mye mindre karbohydrater enn jeg pleide før og det er mye bedre mat også :) Nå har det blitt en vane og jeg savner ikke å kjenne på suget etter karbohydrater og føle på den dårlige formen jeg ble av å spise det, så jeg kommer ikke til å begynne å spise så store mengder som jeg gjorde før igjen.

Skrevet

Jeg spiser jo ikke store mengder nå heller, jeg spiser f.eks aldri brød, fordi jeg synes rett og slett ikke at det er noe godt eller smakfullt. Spaghetti eller pasta generellt har jeg kuttet ut nesten helt fordi jeg ikke blir skikkelig mett, jeg føler meg heller uvel etter en stund.

Men så er det jo latterlig å bruke mye penger på egen middag til meg i tillegg til hva resten av familien spiser, og det å tvinge dem til å bytte til bare lavkarbo-kosthold er uaktuelt. Det er min diett og mitt problem. Så et permanent (totalt) bytte kommer ikke på tale.

Skrevet

Hva med Grete Roede i stedet da? Du får vel ikke så mye ut av å kutte karbohydratene helt kontra det å spise så lite som du gjør?

Skrevet

Nei, kanskje ikke. Og jeg er laktoseintolerant også i tillegg og jeg vet jo at på lavkarbo spises det mye fløtebaserte sauser, rømme, og smør osv... Men men, nå vet jeg ihvertfall at jeg ikke får så mye i meg uansett :-)

Skrevet

Hva med å be legen din om å henvise deg til en ernæringsfysiolog da? Der kan du jo få noen gode råd omhvordan du skal gjøre det mtp laktoseintoleransen osv? Det er jo sikkert greit for deg å komme i ketolyse også da, men kan jo ikke skade å ta det opp med fagfolk? :)

Skrevet

ang laktoseintoleransen kan jeg ikke svare deg, men regner med at man i de fleste matrettene hvor man bruker fløte, melk , rømme osv. fint vil kunna erstates med vann. Når du går på ketolyse er du jo på et veldig lavt karbonivå, og når du er ferdig med kuren må du sakte men sikkert øke karbohydrat nivået igjen. Og helst da leve videre på et lavkarbofattig kosthold, ala Fedon, eller lignende.

Skrevet

Jeg håper inderlig dere har satt dere inn i hva ketolyse faktisk er, og kjenner jeg blir litt svett av at "trender" innen slanking går så rett ned hos folk uten at man er kritisk til hva man faktisk gjør med kroppen! Håper dere har vett nok til å forstå at kroppen lider hvis den må gå helt uten karbohydrater, det er direkte farlig, spesielt for hjernen! Og at noen kjemper for å oppnå samme status i kroppen som diabetikerne desperate prøver å unngå rett og slett for å ha helsa i behold, det forstår jeg bare ikke! Men for all del, slank i vei, så sitter dere der med dårligere hukommelse og dia type to om noen år!

Ja, lite karbohydrater får kroppen til å forbrenne mer fett, men det er faktisk farlig å leve sånn over lengre tid!!

Fatter ikke at folk lar noen lettvinte kilo gå foran et langt og friskt liv!

Snakk med hvilken som helst ernæringsfysiolog/sykepleier/lege om dere ikke tror meg!

Skrevet

Hvorfor mener du at man får dia type 2 av lav-karbo? Ved kostregulert diabetes skal man jo unngå raske karbohydrater..

Skrevet

Atte hæ?? 20.27, er nok du som må lese deg opp noen hakk. På ketolyse kutter man ikke ut karbohydrater helt. Men man holder seg på et nivå på ca 15-20 for dag. Disse karbohydrater bør komme fra grønnsaker som sist jeg sjekket er grønnsaker veldig sunnt for kroppen. De proteinene man spiser konmer fra rent kjøtt og fisk som ikke er utblandet med hersens varer og det er også hva jeg vil kalle sunt. Jeg har i første omgang gått ned 18 kilo på denne kuren, og nå er jeg igang igjen og har denne gangen tatt 6 kilo på 2,5 uke. Denne dietten/kuren ANBEFALER man jo pasienter med diabetes 2 med helseskadelig overvekt, for å finne tilbake til en sunn livsstil.

Jeg sjekket med fastlegen min første gangen jeg begynte med dette, som gikk helt i god for dette. Og denne gangen med revmatologen ( slik at det ikke klusset med medisiner etc, og også her ble det godt mottatt. Så les deg opp før du angriper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...