Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 I såfall er alt håp ute for meg. Mamma gikk nemlig TO uker over med alle oss tre søsken... TO jævla uker!!! Noen som har vært heldige???
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 har jeg aldri hørt før.. min mor gikk 1,5 uke over med meg, jeg fikk 8 dager før...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Min mor fødte litt før termin på nr.1, dagen etter termindagen på nr. 2 og ett par dager etter termindagen på nr. 3 Min søster fikk sitt barn en dag etter sin termin og jeg fikk på termin dagen. Om dette er tilfeldig eller arvelig vet jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 Mamma og mormor fødte sine alt fra 4 til 1 uke før termin, så jeg innbilte meg jo at da ville jeg også føde før. Haha, gjett når jeg fødte da? To uker OVER med begge to. Nå er jeg gravid for tredje gang og håper selvsagt at jeg føder en uke eller to før, menneh... ain't gonna happen.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 Min mor gikk 2 uker over tiden med førstemann, endte i hastekeisersnitt. Jeg fødte 4 dager før termin med min første og 6 dager før termin med nr.2
Ranveig R Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 Usikker på kor mykje det er forska på dette, men av dei eg kjenner er det svært mange damer som er veldig like på mødrene og søstrene sine på dette området. Mamma gjekk hhv 6, 15, 23 og 2 dagar over tida, eg gjekk 15 og 6 dagar over. Husk på at du er ikkje pr definisjon "på overtid" før du er 12 dagar over ul-termin...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #9 Skrevet 5. juli 2010 23 dager over tiden?! Herregud, høres ikke fysisk mulig ut, jeg hadde blitt superlei! Hvor stor var babyen?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #10 Skrevet 5. juli 2010 Legen sa til meg ved siste fødsel at man ser en overrepresentasjon på overtid blant de som har mødre og/eller bestemødre med overtid. Selv har jeg fått 2 barn. Første kom 17 dager etter ulterm og andre kom 18 dager etter.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2010 #11 Skrevet 6. juli 2010 Jeg fikk også beskjed av jordmor at det var vanlig at fødsler "gikk i arv". Så siden min mor gikk over og ble satt i gang med begge sine unger var det høyere sannsynlighet for at det ville bli likedan for meg. Heldigvis stemte det ikke på meg. Jeg har født før termin med begge. Så det er håp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå