Gå til innhold

Oppblåsbar vest til smårollinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på en hytte ved sjøen, dvs hytta ligger ca 50 meter opp fra brygga (gjennom liten skog) elelrs er det bare svaberg ned mot sjøen, ingen strand. Barna er 2 og 4 år. De skal selvfølgelig ha vanlige vester når de er på brygga eller i båt, men jeg har litt noia for at de kan forsvinne ned på brygga/svaberg uten at vi ser det. De elsker jo å leke i vannet. Vi skal selvfølgelig aldri overlate dem for seg selv, men man vet aldri, plutselig blir en distrahert. Besteforeldre skal være en del barnevaktogså, og jeg vet at de ikke er klar over hvor fort en to eller fireåringåring forsvinner.

Jeg har funnet en oppblåsbar vest for små barn. Denne merker barna knapt at de har på seg. Den vil holde dem oppe hvis de faller i vannet, men ikke redde dem, men det vil kunne gi tid til å komme løpende og fiske dem opp uten at de har gått til bunns.

Hva tenker dere? Er jeg hysterisk hvis jeg lar barna leke i en slik liten vest oppe ved hytta? Noen andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke er et alternativ til å passe på dem, så er det vel greit hvis det gir deg ro i sjelen....

Datteren min på 2 har i basseng og ute gått under et par ganger når vi har badet - det går helt fint og hun reagerer ikke noe særlig på det så lenge vi plukker henne raskt opp.

Skrevet

Jøss fins det altså! Hvor da,

dette kunne kanskje vært noe for 5 åringen når han leker på land..

Skrevet

Du skjønte visst ikke så mye av innlegget mitt du...

Skrevet

Jeg søkte på opplåsbar vest til barn. Passer barn fra 18 kg.

Skrevet

dytt dytt, jeg trenger svar fra erfarne sørlandsturister.

Skrevet

Jeg hadde nok gjort som deg, dersom jeg var redd for at min datter skulle gå ned til vannet selv. Et lite plagg som samtidig bæres av de helt umistelige. Jeg synes det hørtes ut som et godt alternativ.

Skrevet

Er det sånn seilervest du tenker på? slik pølse som henger over skuldrene på en måte?

De er ganske tunge for barn å ha på (selv om de er mye mer behagelig enn de store oransje så klart) og blåser seg opp av veldig lite vannkontakt, så jeg tror jeg hadde vurdert det nøye om jeg var deg altså :)

De er jo ganske dyre også, og refiller er kjempe dyrt! (var i hvert fall det før).

En fireåring er stor nok til å forstå at det er farlig å gå ned til vannet alene, og man kan bli enige om regler rundt hvor han/hun kan gå.

En toåring bør man følge med på konstant når man er ute uansett og det tror jeg besteforeldrene skjønner også :)

Selvfølgelig kan man bli distrahert i et øyeblikk, men det tar mer enn et par sekunder for en toåring å løpe 50 m ned, gjennom skog og over svaberg og havne i sjøen.

Jeg synes kanskje det blir litt overhysterisk ja, men så er både jeg og ungene vokst opp PÅ sjøen så jeg er vandt til det :)

Skrevet

Hvis det er det som skal til for og slappe av så kjøp de.........vi har vært i Lofoten en uke og jeg har kjennt på følelsen av og være litt små hysterisk siden det er vann på alle kanter....

Jeg sa til gubben at til neste år tror jeg vi må få laget løpestreng til lillemor så hun ikke ramler i vannet.

De som er vokst opp ved havet tar det knusende med ro, men vi er barre ikke vant til det vi som bor på innlandet.....

Skrevet

Eller så skjønte ikke du så mye av svaret mitt.....

Bare hyggelig at jeg prøvde å være til hjelp - værsagod!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...