Gå til innhold

Erfaring med spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de å anbefale?

Hva er best av kobber og hormon?

Bivirkninger?

Pris?

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har bare prøvd kobberspiral. Jeg husker ikke prisen, det er noen år siden, men det var ikke spesielt dyrt. Jeg fikk den satt inn hos fastlegen, tok en paracet etterpå og gikk på jobb.

Bivirkningen var at jeg blødde _mye_ da jeg hadde menstruasjon mens jeg hadde den. Så mye at jeg fikk den tatt ut. Hadde det ikke vært for det, ville jeg ha fortsatt med den.

Skrevet

Hva som anbefales kommer an på hvem som skal ha den. Hormonspiral er mest sikkert.Tror min kostet ca 1200 for fem år siden. I tillegg kommer pris for legetimen.

Skrevet

jeg har kobberspiral. hatt den i to år snart

den kostet et par hundre kroner... men som hun over så har jeg hatt noen vannvittige blødninger. spesielt det første året. jeg blødde som en foss hver gang jeg hadde mensen og den varte lenge men nå det siste året har det gått bedre. jeg blør mye en dag så er det helt vanlig etterpå . varer noen dager....

Skrevet

Jeg har hatt begge deler. Hvis du planlegger graviditet de nærmeste årene bør du ikke ha hormonspiral da det kan ta opp til ett år å bli gravid etter å ha fjernet den. Hvis du ikke planlegger det vil jeg anbefale hormonspiral, det er sikkert og kan hende uten mensen (jeg har ikke hatt mensen på 2 år, deilig).

Med kobberspiral hadde jeg litt kraftigere mens enn vanlig, men helt greit med det også.

Skrevet

Glemte å skrive at hormonspiral betalte jeg 1200 for, kobberspiral 500. Men hormonspiralen kan sitte i 5 år, det kan ikke kobber hvis jeg husker riktig.

Skrevet

Første hormonspiral satt jeg inn i 2004 KJEMPE fornøyd ikke mensen på 5 år. fikk den fjernet i mars 09 for vi ville ha et barn til. ble gravid første pp i april 09. har nå satt inn hormonspiral igjen å mensen har reist på ferie :D satser på at den ikke dukker opp igjen. er iallefall kjempe fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...