Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Vi har så vidt begynt å planlegge en tur til Australia i desember/januar 2011/2012 (må jo spare først, hehe), da vil ungene våre være nesten 3 (propellgutt) og 6,5 (rolig jente). Siden vi kommer til å bo hos familie der nede, trenger vi kun fly. Hvis turen blir som vi ser for oss kommer vi til å samle familien i London og dra derfra samlet, men dette er ikke noe must. Destinasjon Melbourne. *Hvor bør jeg begynne å lete for å finne rimeligste billett? *Bør vi velge businessklasse i forhold til ungene (vi voksne kunne jo reist i en konteiner om så var) eller er det ikke verdt 3-dobbel pris? *Sparer vi mye på å velge et annet utreisepunkt enn London, og i så fall fra hvor? *Bør vi legge inn mellomdestinasjon og bruke noen dager der (ikke et poeng for oss i utgangspunktet siden vi reiser for å treffe familie og helst vil ha mest mulig tid med dem) eller går det greit med en "killer"-tur på nesten et døgn? *På en slik langdistansetur, pleier standarden og plassen til beina tilsvare "norske" turer? Gode tips til hva vi bør tenke på? ...dukker nok opp enda flere spørsmål underveis, men :oD
Gjest Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Ville snakket med et reisebyrå:-) Men ellers ville jeg prøvd f.eks www.reisbilling.no og søkt på Oslo-Melbourne. Da vil den vise deg forskjellige selskaper og alternativer på priser, tider etc.
magedans Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Nei, jeg har ikke, men har en kompis som har Men slev har jeg reist mye og lange flyturer, dog uten barn. Jeg har aldri klart å finne billigere billetter enn de har skaffet meg på reisebyrå, faktisk. Når du skal reise med barn er det viktig å få greie avgan-og dkomsttider så dere slipper å stå opp kl 03. Jeg ville heller betalt litt mer for å få gode flytider. flybilligst/ kelkoo/ gotogate er gode startsider for å lete på egenhånd. Jeg tror ikke business er verdt pengene...og ville kjørt non-stop for å komme fran til målet og heller ha rolige første dager der så alel kommer itl hektene. Noen flyselskap har bedre plass til beina, f.eks KLM. Det går an å be om å få sitte ved nødutgang, der kan du strekke deg skikkelig
Gjest thricane Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 hei, vi dro med en på 5,5 år og ei på 5 mnd. siden vi hadde med spedbarn, så fikk vi noe bedre plass. 1. supersaver.no har veldig gode priser. dessuten er de utrolig greie å forholde seg til. vi fikk ordnet med alle de samme "fordelene" som et reisebyrå kunne. som feks valg av sete, forhåndsbestille babykurv osv. 2. hvis penger er en begrensning, så ville jeg brukt de på helt andre ting enn litt bedre seter på flyet. kan være du tenker det på siste flyturen at det hadde vært deilig, men tenk hvor mange opplevelser du kan rive i og spandere der nede for samme pengene? 3. både mellomlanding london og amsterdam var lik i pris. var ei rute som ga kun et bytte av fly, men det var dyrere. 4. det går greit med en killer tur. hvis dere får litt hjelp av familien når dere kommer ned for å snu døgnet og hvile ut, så er det ikke noe problem. vi klarte oss uten noe "hjelp". og da med ei prinsesse som våknet ofte om natta. 5. standaren er mye bedre og du kommer til å merke stor forskjell fra gardemoen-london og neste fly. vi ble utrolig godt tatt vare på de to andre flyturene. vi mellomlandet i hong kong, og flyturene som var på over 13 og over 7 timer gikk lagt mer smertefritt enn den på 2 timer fra gardemoen. må bare legge til at australia er et kjempeflott sted å dra med barn. de har egne priority seter på buss og tog. du trenger ikke spørre om hjelp med vogna, folk er veldig høflige og trår til på eget initiativ. mange flotte lekeplasser med solskjerming nede ved strendene. god tur. jeg er såååååå misunnelig. har bare lyst til å reise tilbake...
Rampongi Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 Søk reiser på momondo.com, men du finner nok ikke priser for så langt frem i tid, men søk på januar 2011, så har du en viss peiling. Vet ikke om heathrow er noe dyrere enn andre steder. Men sjekk ut schipol eller hvordan det skrives. Eller feks paris (charles de gaulle), men legg inn ekstra tid for mellomlanding i paris.. den flyplassen er et herk å finne frem på. (bør iallefall ha 4 timer mellom flyene der), mens på schipol holder det med 2 timer. Ikke reis i desember, regner med prisene er høyere da. Ikke ville betalt for business jeg, men det er meg. Tror jeg ville ha mellomlanda i feks dubai eller beijing eller noe (aner ikke hvor det er naturlig å stoppe jeg), da ungene kan bli rimelig slitne av så mange timer innestengt på et relativt lite området. Prøv å få reist mest mulig på natt. Plass til bena varierer litt synes jeg. Ikke eist til Australia, men både til amerika, afrika og kina. Det er nok plass (mer enn innenlands her ja) og en del underholdning (filmer, spill og ungene får som regel en eske med noe greier i). Holder nok ja, så lenge dere ikke er nærmere 2 meter. Jeg er 165 og har nok plass. Ungene trenger jo iallefall ikke store benplassen Skal dere alle fire sitte sammen blir det vel i midten av flyet. De langdistanseflyene jeg har tatt har 3+4+3 seter. Til flyturen, husk nye leker (2-3 ting til hver). Tenk ellers på jetlag og legg inn noen hviledager underveis om dere skal farte mye i australia. Tenke på feks bilseter og slikt? Ta med antibac og sjekk ut reisevaksinene Høres fantastisk ut! Lykke til med forberedelsene, det er jo nesten halve turen det, iallefall for meg.
Gjest Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Jepp, det har jeg gjort flere ganger. *Finn.no er vel beste stedet å finne billige flybilleter fra Norge. *Vi har aldri reist med business og det har gått helt fint. *Finn.no eller et reiseselskap vil foreslå en mellomlanding i Europa som er billigst. Jeg har mellomlandet i bla. Amsterdam, London, København. I tillegg kommer en mellomlanding i Asia. *Ja, en reisepause når dere mellomlandet i Asia kan sikkert være lurt, hvis dere har tid til det. Vanlige mellomlandinger er bla Singapore, Kuala Lumpur, Bangkok, Hong Kong *Det er ofte mer beinplass etc på langdistansereiser. Har du en lanbeinet person i familien går det an å be om å få de fremste plassene som har mer beinplass. Det gjør ofte vi ettersom mannen min er svært lang. Ellers er Australia veldig barnevennlig. Det er mer akseptert og ta barn med ut å spise, eller ut for å ta en øl. Folk folk flest er glad i barn og Australienere er veldig vennlige, synes jeg. Jeg kan anbefale å se litt mer av Australia enn Melbourne, når dere tross alt reiser så langt. Gold Coast og Sunshine oast har masse bla morsome parker for små barn, og det er noen flotte zoologiske hager (bla den til Steve Irrving) i området. Det er også flotte strender rundt Gold Coast (Byron Bay etc), og jeg kan anbefale en tur til Frasier Island. Når det gjelder helseforsikring i Australia så har dere kanskje Europeiske? Men jeg mener at Australsk helsevesen har en avtale med Norge. Jeg havnet på sykehus og alt jeg behøvde å gjøre var å vise frem passet. Men det bør du selvsagt undersøke ordentlig før du reiser, uansett vil du jo trenge forsikring for flyturen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå